Dostawy smartfonów nadal spadają, ale rynek premium ma się zaskakująco dobrze

Dostawy smartfonów nadal spadają, ale rynek premium ma się zaskakująco dobrze

Globalny rynek smartfonów w drugim kwartale 2023 r. kontynuował trend spadkowy, co wynika z oddzielnych raportów opublikowanych przez firmy analityczne Canalys i Counterpoint. Zaskakująco jednak widać ożywienie w segmencie urządzeń premium.

Sprzedaż smartfonów spada od 8 kwartałów.

Według Canalys, dostawy smartfonów zmniejszyły się o 11 procent w porównaniu z drugim kwartałem ubiegłego roku, natomiast Counterpoint odnotował spadek sprzedaży o osiem procent w tym samym okresie. Niezależnie od tych spadków, firma Samsung utrzymywała znaczną przewagę na rynku. Dane Canalys wykazały, że Samsung zdobył 21-procentowy udział w rynku, a według Counterpoint - 22-procentowy. Drugie miejsce w obu raportach zajęła marka Apple, osiągając 17-procentowy udział w rynku. Trzecie miejsce należało do Xiaomi, które według Canalys miało 13 procent rynku, a według Counterpoint 12 procent. Obie firmy badawcze również zgadzają się, że Oppo zajęło czwarte miejsce, zdobywając 10-procentowy udział w rynku.

Sprzedaż nowych smartfonów ciągle spada poza... segmentem premium, który zaskakująco ma się całkiem nieźle.

Według danych Counterpoint to już ósmy kwartał z rzędu, w którym odnotowano spadek sprzedaży smartfonów w porównaniu z rokiem poprzednim. Użytkownicy coraz dłużej korzystają z urządzeń, wydłużając cykle wymiany. Co więcej, segment rynek urządzeń odnawianych prężnie się rozwija, zwłaszcza w niższych segmentach.

Co piąty sprzedany smartfon to flagowiec.

Jednak segment smartfonów premium nadal pozostaje odporny na spadki i utrzymuje wzrost. Zgodnie z danymi Canalys, więcej niż jeden na pięć smartfonów sprzedanych w drugim kwartale to urządzenia flagowe. To właśnie dzięki dobrym wynikom na rynku premium, firmy takie jak Apple utrzymują stabilne przychody, mimo spadającej wielkości sprzedaży.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Dostawy smartfonów nadal spadają, ale rynek premium ma się zaskakująco dobrze

 0