Dove wprowadza nowe standardy piękna w grach. Firma chce walki z seksualizacją

Dove wprowadza nowe standardy piękna w grach. Firma chce walki z seksualizacją

Dove, marka kosmetyczna, wyraziła swoje stanowisko przeciwko przesadnie seksualizowanej grafice kobiet w grach wideo poprzez publikację nowej reklamy zachęcającej kobiety do większej wiary w siebie.

Najnowsza kampania Dove  wymierzona jest w seksualizację kobiet i związane z nią standardy piękna w grach.

Reklama pokazuje kobietę z gry wideo, która zdejmuje seksowny strój, aby ujawnić swoje prawdziwe oblicze, jednocześnie zyskując komfort i szczęście. Cinthia, to główna bohaterka materiału, która każdego dnia toczy walkę z obcisłej zbroi z wyraźnie zarysowanym dekoltem. Gdy walka się skończy, dziewczyna kończy również ze swoją rolą i z wyraźną satysfakcją zdejmuje strój, ukazując, że jej wygląd jest całkowicie inny, od tego prezentowanego przed chwilą. Dalsza walka będzie odbywać się już na jej zasadach. Kampania związana z reklamą pojawiła się po badaniu Dove, które wykazało, że 60 procent dziewcząt i 62 procent kobiet cierpi z powodu niewłaściwej reprezentacji w grach. Badanie wykazało również, że ponad jedna trzecia młodych dziewcząt narzeka z powodu braku różnorodności postaci awatarów, co ma negatywny wpływ na ich poczucie własnej wartości, a 74 procent kobiet pragnie większej integracji postaci kobiecych w grach wideo.

Dove ma celu „urzeczywistnienie wirtualnego piękna” i wprowadzenie postaci, które reprezentują świat realny, a nie wyidealizowany.

 

„Dove wierzy, że piękno powinno być źródłem pewności siebie, a nie niepokoju, w każdym aspekcie życia, zarówno realnego, jak i wirtualnego” — powiedział globalny wiceprezes Dove, Leandro Barreto.  „Chociaż przemysł gier poczynił znaczne postępy, aby stać się bardziej integracyjnym, postęp należy przyspieszyć, aby rzucić wyzwanie wąskim definicjom piękna, które wciąż są widoczne w wirtualnym świecie. Wspólnie z naszymi partnerami mamy nadzieję wywrzeć realny wpływ na miliony kobiet i dziewcząt, które spędzają wolny czas grając w gry”.

Dove podkreśla znaczenie tworzenia gier integracyjnych i argumentuje, że gry stały się dla nastolatek w Stanach Zjednoczonych najważniejszą formą rozrywki, gdzie 83% z nich gra w gry wideo w wolnym czasie, a 60% przed ukończeniem 10 lat. Firma zauważa również, że gry mogą przynosić korzyści terapeutyczne, takie jak odprężenie i stymulacja mózgu, oraz że wiele kobiet i dziewcząt używa gier wideo do budowania więzi i społeczności.

W celu stworzenia reklamy Dove nawiązało współpracę z sojusznikami z branży gier, takimi jak zespół edukacyjny Epic Games Unreal Engine i Women in Games.  Kampania rozpoczęła się tydzień po tym, jak Dove wypuściło trzyminutowy film zatytułowany „Cost of Beauty”, mający na celu podkreślenie negatywnego wpływu mediów społecznościowych na zdrowie psychiczne.

Obserwuj nas w Google News

Tagi

Gaming

Pokaż / Dodaj komentarze do: Dove wprowadza nowe standardy piękna w grach. Firma chce walki z seksualizacją

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł