Dove, marka kosmetyczna, wyraziła swoje stanowisko przeciwko przesadnie seksualizowanej grafice kobiet w grach wideo poprzez publikację nowej reklamy zachęcającej kobiety do większej wiary w siebie.
Najnowsza kampania Dove wymierzona jest w seksualizację kobiet i związane z nią standardy piękna w grach.
Reklama pokazuje kobietę z gry wideo, która zdejmuje seksowny strój, aby ujawnić swoje prawdziwe oblicze, jednocześnie zyskując komfort i szczęście. Cinthia, to główna bohaterka materiału, która każdego dnia toczy walkę z obcisłej zbroi z wyraźnie zarysowanym dekoltem. Gdy walka się skończy, dziewczyna kończy również ze swoją rolą i z wyraźną satysfakcją zdejmuje strój, ukazując, że jej wygląd jest całkowicie inny, od tego prezentowanego przed chwilą. Dalsza walka będzie odbywać się już na jej zasadach. Kampania związana z reklamą pojawiła się po badaniu Dove, które wykazało, że 60 procent dziewcząt i 62 procent kobiet cierpi z powodu niewłaściwej reprezentacji w grach. Badanie wykazało również, że ponad jedna trzecia młodych dziewcząt narzeka z powodu braku różnorodności postaci awatarów, co ma negatywny wpływ na ich poczucie własnej wartości, a 74 procent kobiet pragnie większej integracji postaci kobiecych w grach wideo.
Dove ma celu „urzeczywistnienie wirtualnego piękna” i wprowadzenie postaci, które reprezentują świat realny, a nie wyidealizowany.
„Dove wierzy, że piękno powinno być źródłem pewności siebie, a nie niepokoju, w każdym aspekcie życia, zarówno realnego, jak i wirtualnego” — powiedział globalny wiceprezes Dove, Leandro Barreto. „Chociaż przemysł gier poczynił znaczne postępy, aby stać się bardziej integracyjnym, postęp należy przyspieszyć, aby rzucić wyzwanie wąskim definicjom piękna, które wciąż są widoczne w wirtualnym świecie. Wspólnie z naszymi partnerami mamy nadzieję wywrzeć realny wpływ na miliony kobiet i dziewcząt, które spędzają wolny czas grając w gry”.
Dove podkreśla znaczenie tworzenia gier integracyjnych i argumentuje, że gry stały się dla nastolatek w Stanach Zjednoczonych najważniejszą formą rozrywki, gdzie 83% z nich gra w gry wideo w wolnym czasie, a 60% przed ukończeniem 10 lat. Firma zauważa również, że gry mogą przynosić korzyści terapeutyczne, takie jak odprężenie i stymulacja mózgu, oraz że wiele kobiet i dziewcząt używa gier wideo do budowania więzi i społeczności.
W celu stworzenia reklamy Dove nawiązało współpracę z sojusznikami z branży gier, takimi jak zespół edukacyjny Epic Games Unreal Engine i Women in Games. Kampania rozpoczęła się tydzień po tym, jak Dove wypuściło trzyminutowy film zatytułowany „Cost of Beauty”, mający na celu podkreślenie negatywnego wpływu mediów społecznościowych na zdrowie psychiczne.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Dove wprowadza nowe standardy piękna w grach. Firma chce walki z seksualizacją