Mark Darrah, były dyrektor wykonawczy BioWare, ujawnił, że Electronic Arts wielokrotnie odrzucało jego propozycje stworzenia remake'u lub remastera gier z serii Dragon Age. Według niego, EA ma generalnie negatywne podejście do projektów tego typu.
Darrah kilkakrotnie przedstawiał EA koncepcje remake'u Dragon Age: Origins lub zremasterowanej kolekcji całej trylogii Dragon Age. Wszystkie propozycje zostały odrzucone przez wydawcę, który odmówił ich finansowania. To zaskakujące, biorąc pod uwagę, że nowe tytuły EA nie radzą sobie najlepiej na rynku.

Problem jest jednak głębszy niż sama kwestia budżetu. Dragon Age: Origins i Dragon Age 2 zostały stworzone na silniku Eclipse, który od dawna nie jest wspierany i rozwijany przez BioWare. Dragon Age: Inquisition wykorzystywało natomiast silnik Frostbite. Po redukcjach zatrudnienia do mniej niż 100 pracowników, niewielu programistów w BioWare zna już silnik Eclipse.
Dragon Age Origins pozostanie tylko wspomnieniem
Teoretycznie Dragon Age: Inquisition miałoby najlepsze szanse na remaster, ale nawet to wydaje się mało prawdopodobne po ostatnich restrukturyzacjach w EA, które były częścią oszczędności.
Darrah podkreśla, że BioWare bardzo chce realizować takie projekty. Remastersy i remake'y to doskonały sposób na wprowadzenie klasycznych gier nowym graczom, a także zaspokojenie głodu fanów podczas oczekiwania na nowe odsłony serii. Seria Dragon Age, niegdyś uważana za jedną z najważniejszych marek RPG, potrzebuje odświeżenia po kontrowersyjnej ostatniej odsłonie - niestety nie zanosi się na to, by miała ona powstać.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Pracownicy chcieli odnowić Dragon Age Origins, ale EA blokuje wszystkie plany BioWare