Duży sklep ujawnia najlepszych producentów kart graficznych i płyt głównych pod względem serwisu

Duży sklep ujawnia najlepszych producentów kart graficznych i płyt głównych pod względem serwisu

Niestety nawet najdroższe komponenty naszych PC potrafią ulegać awariom z tego czy innego powodu. Jeśli jednak zastanawiacie się, którzy producenci kart graficznych i płyt głównych oferują najbardziej niezawodny sprzęt i najszybciej przeprowadzają naprawy, to duży sprzedawca komputerów ze Szwajcarii postanowił opublikować statystyki ze zgłoszeń gwarancyjnych.

Użytkownik Reddita o nazwie GaoHAQ opublikował wskaźnik awarii GPU i płyt głównych dla większości popularnych marek, którą szwajcarski sprzedawca Digitec sprzedawał w ciągu ostatnich dwóch lat. Te ramy czasowe są ważnym czynnikiem, ponieważ obejmują okres pandemii Covid-19 i szaleństwo związane z wydobywaniem kryptowalut, co może nieco zniekształcać statystyki czasu trwania napraw gwarancyjnych, choć nadal są to niezwykle interesujące dane.

Duży sprzedawca komputerów ze Szwajcarii postanowił opublikować statystyki ze zgłoszeń gwarancyjnych kart graficznych i płyt głównych. 

Duży sklep ujawnia najlepszych producentów kart graficznych i płyt głównych pod względem serwisu

Zaczynając od oceny gwarancji GPU — jak często produkt danej marki miał ulegał awarii w ciągu pierwszych 24 miesięcy — najbardziej niezawodny okazał się Dell. Nie jest to aż tak zaskakujące, ponieważ Dell produkuje tylko karty dla swoich gotowców dla przedsiębiorstw/stacji roboczych, takie jak Nvidia A6000, która kosztuje 6799 USD. Brak niestandardowego chłodzenia i fabryczne podkręcanie wraz z ich wysoką ceną i jakością wykonania przyczyniają się do awaryjności na poziomie 0%.

Na drugim miejscu po Dellu w tabeli wyników gwarancji znajduje się Asrock ze wskaźnikiem awaryjności wynoszącym zaledwie 0,3%, a za nim uplasowały się inne mniejsze firmy: Gainward, Inno3D, PNY i Pallit. Co ciekawe, dwaj najgorsi producenci, Sapphire (2,4%) i XFX (2,5%), produkują wyłącznie karty AMD.

Pomimo stosunkowo słabego wyniku w sekcji oceny awaryjności, Sapphire zajmuje pierwsze miejsce, jeśli chodzi o czas trwania naprawy gwarancyjnej. Przetwarzanie zgłoszenia gwarancyjnego od momentu dostarczenia go do centrum serwisowego do zwrotu wadliwej karty do klienta zajmuje firmie średnio zaledwie 3 dni.

Duży sklep ujawnia najlepszych producentów kart graficznych i płyt głównych pod względem serwisu

EVGA, które słynęła z oferowania świetnych usług gwarancyjnych (firma w zeszłym roku wycofała się z rynku kart graficznych), zajęła drugie miejsce z czasem oczekiwania wynoszącym 9 dni. Tym bardziej można żałować, że firma nie dogadała się z NVIDIA i nie zobaczymy modeli GeForce RTX 4000 tej marki. 

Jeśli chodzi o producenta, któremu rozpatrzenie gwarancji  zajęło najwięcej czasu, Gigabyte otrzymał ten niechciany tytuł ze średnim czasem oczekiwania wynoszącym 18 dni.

Przechodząc do płyt głównych, MSI ma najniższy wskaźnik awaryjności w tej kategorii (2,8%), podczas gdy Supermicro z wynikiem 5% plasuje się na ostatnim miejscu. Jeśli chodzi o to, ile czasu zajmuje firmom naprawa tych produktów, Biostar jest na szczycie z wynikiem 0 dni, co prawdopodobnie oznacza, że ​​wysyła płyty zastępcze, gdy tylko wadliwe dotrą do centrum napraw.

 

Jak na ironię, firma Gigabyte, której naprawa kart graficznych zajęła najwięcej czasu, zajęła drugie miejsce w sprawach gwarancyjnych płyt głównych, gdyż w tym przypadku potrzebuje zaledwie trzy dni na ukończenie procesu reklamacyjnego. Asrock był ostatni z 13 dniami.

Z tymi danymi wiąże się kilka zastrzeżeń, w tym regionalne przepisy dotyczące roszczeń gwarancyjnych, ale jest to potencjalnie pomocny zestaw statystyk dla osób rozważających zakup GPU lub płyty głównej.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Duży sklep ujawnia najlepszych producentów kart graficznych i płyt głównych pod względem serwisu

 0