W tym tygodniu na PC pojawiły się dwie duże ekskluzywne gry z PlayStation 5. Chociaż ich wymagania sprzętowe (i ogromna ilość miejsca na potrzebna na dysku) są od pewnego czasu znane, Sony, NVIDIA i inne firmy opublikowały dodatkowe informacje na temat funkcji obsługiwanych przez porty PC.
Final Fantasy XVI jest dostępne od wtorku na platformie Steam i w sklepie Epic Games, a God of War Ragnarok, debiutuje na PC dziś, 19 września. Sony opublikowało ostateczne podsumowanie zestawu funkcji, jakie Ragnarok otrzymał na komputery PC, a modderzy rozpoczęli już dodawanie nowych funkcjonalności do Final Fantasy XVI.
Final Fantasy XVI jest dostępne od wtorku na platformie Steam i w sklepie Epic Games, a God of War Ragnarok, debiutuje na PC dziś, 19 września.
Sony ujawniło wymagania systemowe Ragnaroka w sierpniu i zasadniczo przypominają one poprzednika z 2018 roku, poza zapotrzebowaniem na 190 GB miejsca na dysku. Jednak w tym tygodniu firma ujawniła, że opcja zmniejszenia częstotliwości podpowiedzi do zagadek zadebiutuje w wersji na komputery PC przed pojawieniem się na PlayStation, co stanowi odpowiedź na powszechne skargi. Deweloperzy dodadzą także audiodeskrypcje wydarzeń filmowych.
Pecetowcy powinni pamiętać, że Ragnarok wymaga logowania do PlayStation Network, nawet na komputerze. Chociaż to zastrzeżenie miało katastrofalne skutki w przypadku Helldivers II, Sony w dalszym ciągu idzie w tym kierunku.
NVIDIA chwali się wydajnością swoich kart
Dodatkowo NVIDIA udostępniła kilka testów porównawczych, wykorzystując Ragnarok do zaprezentowania możliwości kart graficznych GeForce RTX 4000 i generacji klatek DLSS 3. Po ustawieniu DLSS na tryb wydajności w rozdzielczości 4K przy maksymalnych ustawieniach graficznych, RTX 4070 może uzyskać średnio ponad 105 klatek na sekundę w tym tytule.
Tymczasem bezpłatne demo Final Fantasy XVI dało już nam przedsmak wydajności. Mimo to NVIDIA reklamuje wydajność ostatecznej wersji (która wymaga 170 GB miejsca na dysku) wraz z Ragnarokiem. Wszystkie karty RTX 4000 ze średniej i wyższej półki oferują powyżej 90 klatek na sekundę w rozdzielczości 4K z włączoną superrozdzielczością i generowaniem klatek. Analiza przeprowadzona przez niezależne podmioty zapewne oferować będzie pełniejszy obraz, uwzględniając inne serie kart graficznych, FSR 3.0 i upscalowanie bez generowania klatek.
Co zaskakujące, flagowa gra RPG akcji Square Enix nie obsługuje ultraszerokokątnych proporcji ekranów ani regulacji pola widzenia na PC. Na szczęście przydatny mod dodający te i inne funkcje pojawił się jeszcze przed premierą Final Fantasy XVI. FFXVIFix od Lyall, dostępny na GitHub, umożliwia tworzenie filmów z nieograniczoną liczbą klatek na sekundę i generowaniem klatek, wysokiej jakości zrzutów ekranu i ulepszone skalowanie HUD.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Dwa duże hity z PS5 trafiły na PC. NVIDIA chwali się wydajnością