„Dzisiaj zrezygnowałem ze stanowiska dyrektora generalnego Cruise” - napisał założyciel firmy.
Flotę Cruise wycofano z publicznych dróg, a w firmie trwają zwolnienia.
Kyle Vogt, założyciel Cruise, jednostki odpowiedzialnej za autonomiczne taksówki, zdecydował się zakończyć swoją karierę. W 2013 roku Vogt założył Cruise Automation, startup specjalizujący się w technologiach związanych z autonomicznymi pojazdami. Firma została przejęta przez General Motors w 2016 roku, a od tego czasu koncentrowała się na rozwoju usługi taksówkowej bez kierowcy. Ich usługa została wprowadzona na ulice San Francisco w 2022 roku.
Po serii wypadków związanych z autonomiczną jazdą, Kyle Vogt planuje „spędzić czas z rodziną i odkryć nowe pomysły”
Hey @Cruise come get your guy Souffle pic.twitter.com/n10NMQloVA
— bauer (@d_bau13) March 23, 2023
Kyle Vogt, dotychczasowy dyrektor generalny, ogłosił swoje odejście za pośrednictwem X. „Start, który uruchomiłem w moim garażu, wykonał ponad 250 000 przejazdów bez kierowcy po kilku miastach". „Cruise dopiero się zaczyna i uważam, że ma przed sobą wspaniałą przyszłość”. Napisał, dodając, że planuje „spędzać czas z rodziną i odkrywać nowe pomysły”. Analizując sytuację, nie jest trudno się domyślić, co doprowadziło do rezygnacji. Dyrektorzy generalni często podejmują takie decyzje po serii niepowodzeń, a przyznanie się, że autonomiczne pojazdy Cruise nie są gotowe do funkcjonowania bez kierowcy, stawia pod znakiem zapytania obecną strategię, sugerując potrzebę nowego kierownictwa.
Cruise dostarczał średniej wielkości SUV-y wzorowane na Chevrolecie Bolcie firmy General Motors, wyposażone w rozbudowany zestaw czujników, w tym zaawansowane jednostki LIDAR na bagażnikach dachowych. Firma zaliczyła jednak w ciągu ostatnich miesięcy kilka spektakularnych niepowodzeń, które ostatecznie doprowadziły do kryzysu:
- Wrzesień 2022: Oprogramowanie Cruise'a zostało wycofane po incydencie, w którym Cruisemobile spowodował wypadek, błędnie przewidując zachowanie innego pojazdu.
- Kwiecień 2023: Firma podjęła aktualizację oprogramowania po tym, jak jeden z samochodów uderzył w autobus - sytuację, której wcześniej system nie był w stanie przewidzieć.
- Sierpień 2023: W serii incydentów taksówka Cruise’a wjechała w mokry cement, utykając w nim.
- Również w sierpniu 2023: 10 samochodów Cruise'a zamarło na drodze, powodując utrudnienia w ruchu, co skłoniło władze San Francisco do redukcji floty automatycznych pojazdów, na które firma miała zezwolenie.
- Październik 2023: Dwie kolizje z pieszymi - w jednej z nich kobieta została potrącona przez prawdziwego kierowcę, a następnie wpadła pod koła Cruise'a, co wywołało krytykę słabej wykrywalności ludzi przez system jazdy Cruise'a.
- 7 listopada 2023: Vogt przyznaje, że konieczne jest obecność człowieka w samochodach Cruise’a, aby interweniować w nagłych przypadkach.
- 8 listopada 2023: W reakcji na wydarzenia tworzona jest rola dyrektora ds. bezpieczeństwa, a wydawana jest poprawka do oprogramowania, mająca poprawić zdolność pojazdów do wykrywania pieszych i powstrzymywania ich przed ciągnięciem poszkodowanych po drodze.
- 17 listopada 2023: Po utracie licencji na prowadzenie działalności w Kalifornii firma decyduje się na wycofanie całej floty z dróg.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Dyrektor generalny Cruise porzuca karierę. To koniec autonomicznych taksówek?