Model subskrypcyjny, w którym oferowane są tytuły AAA nie podoba się byłemu dyrektorowi PlayStation. Jego zdaniem twórcy dostają w ten sposób wynagrodzenie za godziny.
Subskrypcje stały się naszą codziennością. Muzyka na życzenie, dostęp do filmów, seriali, gier i narzędzi do pracy - to wszystko można uzyskać dzięki subskrypcjom. Zdaniem byłego dyrektora PlayStation, Shawna Laydena, model ten nie jest mimo wszystko dobry dla twórców gier.
Takie decyzje mogą finalnie pozbawiać deweloperów potencjalnego zysku ze sprzedaży.
Layden uważa, że subskrypcje, jak Game Pass robią z deweloperów "niewolników zarobkowych". Jego zdaniem twórcy działają w trybie, gdzie otrzymują godzinne wynagrodzenie za dostarczenie gry.
Były dyrektor PlayStation poddał również w wątpliwość sens wypuszczania wysokobudżetowych gier AAA w usłudze Game Pass już w dniu premiery. Takie decyzje mogą finalnie pozbawiać deweloperów potencjalnego zysku ze sprzedaży.
Zaznaczmy jeszcze raz, że Layden odnosi się do gier AAA. W kwestii produkcji z kategorii Indie ma zupełnie inne zdanie. Uważa, że w przypadku tego rodzaju gier usługi typu Games Pass mogą okazać się świetnym rozwiązaniem dając im szansę na zyskanie popularności.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Deweloperzy gier AAA tracą fortuny przez subskrypcje. Dostają grosze za gry warte miliony