W poniedziałek Centrum e-Zdrowia poinformowało o opóźnieniach w działaniu systemu e-zdrowia. Użytkownicy mogą doświadczać czasowych trudności z wystawianiem recept i skierowań. Jak wyjaśniono, kłopoty wynikają z problemów po stronie zewnętrznego dostawcy usług, który odpowiada m.in. za utrzymanie systemów IKP i mojeIKP.
Eksperci Centrum e-Zdrowia cały czas monitorują sytuację i współpracują z firmą zewnętrzną, która już zidentyfikowała problemy techniczne mogące wpływać na płynność działania systemów. Trwa też współpraca z producentem urządzeń, w których pojawiły się usterki.
W poniedziałek Centrum e-Zdrowia poinformowało o opóźnieniach w działaniu systemu e-zdrowia. Użytkownicy mogą doświadczać czasowych trudności z wystawianiem recept i skierowań.
Informujemy, że mogą występować okresowe trudności z wystawianiem recept i skierowań, związane z usługami świadczonymi przez zewnętrznego dostawcę. Usługi mogą być okresowo niedostępne: ℹ️ https://t.co/7Dj6kQPoLI
— Centrum e-Zdrowia (@CentrumeZdrowia) June 9, 2025
Centrum zapewnia, że mimo problemów technicznych, bezpieczeństwo danych w systemie e-zdrowia nie jest zagrożone. Dodatkowo przypomniano, że w nagłych przypadkach lekarze mogą wystawiać recepty bez korzystania z systemu P1 – zgodnie z obowiązującą procedurą na wypadek jego niedostępności.
Jeśli jednak nie ma potrzeby realizacji recepty jeszcze dziś, Centrum zachęca, by pacjenci odłożyli jej wykupienie na kolejne dni, kiedy system powinien już działać sprawniej.
Sytuacja powinna być już opanowana częściowo, bo podobno nadal nie działa reszta usług.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Poważna awaria platformy e-zdrowie. Problemy z wystawianiem e-recept trwają