Electronic Arts planuje umieszczać reklamy w grach AAA

Electronic Arts planuje umieszczać reklamy w grach AAA

Electronic Arts ma konkretne plany jeśli chodzi o wykorzystanie sztucznej inteligencji do tworzenia gier, a teraz wydawca chce zarabiać nie tylko na sprzedaży produkcji, ale też umieszczanych w nich reklamach.

Reklamy nie są zazwyczaj spotykane w grach AAA, a w szczególności banery, jednak EA zamierza to zmienić. Dyrektor generalny Electronic Arts, Andrew Wilson, ujawnił niedawno, że firma rozważa wdrożenie dynamicznych reklam w grach AAA. Nie jest to nic nowego dla Electronic Arts, ponieważ wiele tytułów Elektroników na przestrzeni lat zawierało materiały promocyjne w świecie rzeczywistym – koncepcja ta w przypadku EA sięga około dwudziestu lat.

Electronic Arts rozważa wprowadzenie reklam do swoich gier AAA.

Jednak to, o czym tutaj mówimy, jest znane w branży jako „DAI” – dynamiczne wstawianie reklam. Jest to bardziej inteligentny sposób przekazywania użytkownikom treści komercyjnych w oparciu o ich zwyczaje, historię i zainteresowania.

"Reklama ma szansę stać się dla nas znaczącym czynnikiem wzrostu. W firmie mamy obecnie zespoły, które sprawdzają, jak bardzo to rozwiązanie sprawdzi się w naszych grach" - powiedział Wilson podczas rozmowy z inwestorami.

Przez długi czas koncepcja wyświetlania reklam w grach była tematem spornym w branży. Ostatnio gracze byli zaskoczeni „inwazyjnymi” reklamami na niektórych platformach. Zazwyczaj reklamy w grach ograniczają się do billboardów, plakatów i możliwości lokowania produktu, takich jak napoje Monster Energy, które można wypić w Death Stranding autorstwa Hideo Kojimy.

Z drugiej strony łącząc całość z DAI, użytkownicy będą mogli wkrótce zobaczyć w swoich grach ukierunkowane reklamy. Jak taka koncepcja jest odbierana przez graczy? Jedni uważają, iż jest to jakiś postęp i generalnie nie mają nic przeciwko, zaś druga strona podchodzi do reklam w grach dość krytycznie.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Electronic Arts planuje umieszczać reklamy w grach AAA

 0