Seria FIFA a w szczególności tryb Ultimate Team to dla Electronic Arts kura znosząca złote jaja i nie zmieniło się to w przypadku zmiany nazwy gry na EA Sports FC. Pokazują to pierwsze dane sprzedaży tegorocznej edycji.
EA Sports FC 24 zalicza udaną premierę
Jak donosi Financial Times bazujące na informacji EA, w okresie wczesnego dostępu, czyli tydzień poprzedzający oficjalną premierę EA Sports FC 24 wypadającą 29 września, produkcję zakupiło 6,8 miliona graczy. Warto odnotować, że w tym czasie gra była dostępna także w 10-godzinnym okresie próbnym dla abonentów EA Play (i co za tym idzie Xbox Game Pass Ultimate), więc liczba graczy, których zgromadziła przed globalną premierą, byłaby wyższa niż sprzedaż. Jest to bardzo dobry początek szczególnie, iż początkowo EA Sports FC 24 było dostępne jedynie dla posiadaczy najdroższego Ultimate Edition lub subskrypcji EA Play Pro na PC.
W okresie wczesnego dostępu poprzedzającego oficjalną premierę EA Sports FC 24 grę kupiło 6,8 mln graczy.
Oczywiście trzeba jeszcze poczekać, by orzec, czy najnowsza gra piłkarska kanadyjskiego studia EA odniosła sprzedażowy sukces. Imponującego rezultatu FIFY 23 raczej nie przebije. EA Sports FC 24 trafiło również w zeszłym tygodniu na brytyjską listę najlepiej sprzedających się gier.
Mimo że sprzedaż fizycznej premiery była niższa niż FIFY 23, jest to drugi najlepszy debiut w Wielkiej Brytanii w 2023 r., zaraz za The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom jeżeli chodzi o wydania fizyczne. EA Sports FC 24 jest dostępne na PS5, Xbox Series X/S, PS4, Xbox One, Nintendo Switch i PC.
EA Sports FC 24 poza zmianą nazwy na niezbyt oryginalną i usunięcia wszelkich pozostałości po FIFIE nie wnosi konkretnych zmian pozytywnie wpływających na rozgrywkę. Oczywiście nie oczekujemy tu rewolucji, bo co można odkryć zupełnie nowego w grze poświęconej piłce nożnej, ale niestety tytuł dziedziczy nie tylko nieliczne zalety serii FIFA, ale też jego wady.
Pokaż / Dodaj komentarze do: EA Sports FC 24 zalicza udany start. Znamy wynik sprzedaży