Nie mamy dobrych wieści dla fanów Visceral Games, ponieważ EA ogłosiło zamknięcie tego uznanego studia, które zabłysnęło m.in. za sprawą serii Dead Space. Ostatnio ekipa ta pracowała nad grą w uniwersum Gwiezdnych wojen, ale tytuł ten czeka gruntowna przebudowa.
Produkcja w świecie Gwiezdnych wojen, którą przygotowywało Visceral Games, miała być liniową grą akcji napędzaną przez historię, a nad projektem czuwała Amy Hennig, która wcześniej pracowała nad Uncharted (z zapowiedzi wywnioskować można było, że tytuł ten miał się wzorować na serii Naughty Dog). EA tłumaczy, że po testach konceptu gry z graczami i wysłuchaniu ich opinii zdecydowało o innym kierunku i chce stworzyć tytuł, do którego gracze będą chętnie wracać przez długi czas. W rezultacie zamknięto Visceral Games, a sama gra praktycznie powstawać będzie od podstaw. Dotychczas plany wydawcy zakładały, że tytuł Visceral Games trafi na rynek w 2019 roku, ale w świetle tych informacji spodziewać należy się dużego opóźnienia.
Gwiezdne wojny od Visceral Games zapowiadały się naprawdę dobrze, ale najwyraźniej tytuł ten nie gwarantował dużych zysków EA
Wielu graczy, którzy liczyli na przyjemną przygodową grę akcji w popularnym uniwersum z rozgrywką nastawioną na singleplayer, może poczuć się rozczarowanych decyzją EA. Zapewne zmiany prowadzić będą do tego, iż otrzymamy produkcję w większym stopniu nastawioną na potyczki sieciowe, gdzie wydawca będzie mógł wypuszczać liczne dodatki zwiększające jego wpływy z gry przez dłuższy okres. "Elektronicy" obiecują zachować jednak "fantastyczną oprawę" i "autentyczność uniwersum Gwiezdnych wojen". Projekt opracowywany będzie przez studia EA Worldwide z EA Vancouver na czele (ekipa ta wspomagała dotychczas Visceral). Firma obiecuje także przeniesienie jak największej liczby pracowników zamkniętego studia do innych zespołów. Warto przypomnieć, że Visceral Games oprócz Dead Space mają na swoim koncie także takie tytuły, jak Dante’s Inferno, Army of Two: The Devil’s Cartel czy Battlefield Hardline.
Pokaż / Dodaj komentarze do: EA zamyka studio Visceral Games i przebudowuje jego Gwiezdne wojny