Sony może skrócić czas między premierami swoich tytułów ekskluzywnych na PlayStation a portami na PC. Prezes firmy Hiroki Totoki zasugerował, że chce, aby PlayStation „agresywnie pracowało nad poprawą wyników firmy w zakresie marży”, gdzie gry „wieloplatformowe” odgrywają znaczącą rolę. W rozmowie wyjaśnił, że mówiąc o wieloplatformowości miał na myśli PlayStation i PC, a nie Xbox czy Switch, odcinając się od obecnego zamieszania wokół Xboxa.
Zapytany, czy zyski Sony nie nadążają za rosnącymi dochodami brutto, odpowiedział, że dwa obszary zainteresowania to sprzęt i gry własne. Zauważył, że w tym cyklu konsolowym „trudno było osiągnąć” obniżenie kosztów sprzętu, co sugeruje, że nie należy się spodziewać żadnych trwałych spadków cen konsoli.
Hiroki Totoki zasugerował, że chce, aby PlayStation „agresywnie pracowało nad poprawą wyników firmy w zakresie marży”, gdzie gry „wieloplatformowe” odgrywają znaczącą rolę.
„Osobiście uważam, że istnieją możliwości poprawy marży, dlatego chciałbym agresywnie pracować nad poprawą naszych wyników w tym zakresie” – kontynuował. Totoki zasugerował, że jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zarobienie większych pieniędzy na często chwalonych przez krytyków i odnoszących sukcesy tytułach PlayStation Studios, takich jak Marvel’s Spider-Man 2 i God of War: Ragnarok.
„W przeszłości chcieliśmy spopularyzować konsole, a głównym celem tworzenia tytułu własnego było uczynienie konsoli popularną” – powiedział Totok. „Własną [grę] można rozwijać na wielu platformach, a to może pomóc w poprawie zysku operacyjnego, więc jest to kolejna kwestia, nad którą chcemy aktywnie pracować”.
To wyraźna zmiana w stosunku do opinii szefa PlayStation Studios, Hermana Hulsta z 2022 roku, który wówczas powiedział, że gracze pecetowi będą musieli poczekać „co najmniej rok”, zanim zobaczą na swoich komputerach tytuły z PlayStation. God of War (2018) i pierwszy Marvel’s Spider-Man miały około czteroletnią przerwę między premierą na PS4 i portem PC. Ostatnio jednak przenoszenie gier Sony na pecety następuje szybciej.
Co więcej, 8 lutego Sony wypuściło Helldivers 2 jednocześnie na PS5 i Windows. VGC zauważa, że gra pochwalić może się największą liczbą jednoczesnych graczy na platformie Steam, jeśli chodzi o wszystkie produkcje w PlayStation Studios — pokonując God of War (2018), The Last of Us Part I i Horizon Zero Dawn. Helldivers 2 zostało opracowane przez Arrowhead Games we współpracy z wydawnictwem Sony Interactive Entertainment.
Nie wiemy, czy Totoki miał na myśli, że możemy spodziewać się, iż przyszłe gry PlayStation, takie jak nadchodzący Wolverine, pojawią się na PC tego samego dnia co na konsolach. Jednak mimo wszystko zmiana strategii jest widoczna, a Totoki zdaje się zdeterminowany, aby wprowadzić ten plan w życie. Warto dodać, że w kwietniu przejmie on obowiązki Jima Ryana na stanowisku tymczasowego dyrektora generalnego Sony Interactive Entertainment.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Ekskluzywne gry PlayStation mają szybciej pojawiać się na PC