Eksperymentalna technologia sztucznej inteligencji od EA może na zawsze zmienić gaming

Eksperymentalna technologia sztucznej inteligencji od EA może na zawsze zmienić gaming

EA właśnie zaprezentowało inwestorom swoją nową, ambitną, eksperymentalną technologię sztucznej inteligencji, ujawniając pomysły, które mogą na zawsze zmienić oblicze branży gier.

Imagination to Creation, czyli EA stawia AI w grach

Podczas transmisji z okazji Dnia Inwestora wydawca Electronic Arts przedstawiło konkretne pomysły dotyczące najlepszego wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji do zmiany naszych doświadczeń z gier. W ramach jednej z koncepcji wykorzystującej AI, zatytułowanej „Imagination to Creation”, dyrektor ds. strategii EA, Mihir Vaidya, pokazał film, w którym gracze używali poleceń podobnych do ChatGPT, aby szybko stworzyć mapę, tryb i postacie w grze – wszystko z wykorzystaniem biblioteki zasobów EA. Wydawca przetwarza dekady plików z gier, takich jak Battlefield i Apex Legends, aby wspierać swoją wizję doświadczeń generowanych przez użytkowników (UGX) opartych na sztucznej inteligencji.

Electronic Arts przedstawiło konkretne pomysły dotyczące wykorzystania generatywnej AI w grach.

Polecenie w formie czatu AI to jedynie koncepcja eksperymentalna, a Vaidya zaznaczył, że narzędzia UGX „nie są przeznaczone do zastąpienia gier AAA”. Zamiast tego EA chce wykorzystać swoją wizję „Imagination to Creation”, aby uzupełnić gry AAA o nową formę zaangażowania i monetyzacji. „Wierzymy, że sztuczna inteligencja to kolejna wielka szansa na odblokowanie nowych poziomów wartości w długim okresie” – powiedział podczas transmisji prezes EA, Andrew Wilson.

EA myśli o monetyzacji

Poniżej znajduje się krótki zapis tego, co Vaidya powiedział podczas transmisji. Jego słowa podkreślają, jaka może być przyszłość gier w ciągu najbliższych 5 lat, zwłaszcza biorąc pod uwagę duży nacisk EA na gry typu usługi na żywo i ekonomię opartą na mikrotransakcjach. UGC czy UGX, opiera się na ekonomii podobnej do Robloxa, w której użytkownicy będą mogli kupować skórki w grach itp. lub potencjalnie korzystać z usługi subskrypcji marek EA.

„To, co zobaczyliście, było demonstracją dwóch przyjaciół, którzy weszli do otwartej piaskownicy, a następnie w ciągu kilku sekund stworzyli nowy świat zbudowany z bloków, bez żadnej wiedzy programistycznej.

Następnie szybko przeszli do remiksowania istniejących elementów z bibliotek zasobów, baz danych i społeczności ich ulubionych gier EA – elementów takich jak postacie, bronie, systemy rozgrywki i logika. Niesamowite jest to, że byli w stanie to zrobić natychmiast, używając jedynie naturalnego języka.

Remiksowanie tych podstawowych elementów nie byłoby możliwe bez ogromnego, własnego zbioru danych EA, który zawiera setki tysięcy wysokiej jakości modeli 3D, miliony linii kodu, miliardy godzin rozgrywki i biliony zdarzeń telemetrii. Są to dane o nieocenionej wartości, gdy myślimy o szkoleniu naszych własnych modeli twórczych. Nasza baza danych rośnie z każdą minutą, ponieważ jesteśmy firmą oferującą cyfrowe usługi na żywo, mającą codziennie miliony punktów styku ze społecznościami.

Kiedy gracze, których widzieliście, byli zadowoleni ze swoich początkowych kreacji, zaczęli grać i szybko udoskonalali zabawę w miarę postępów. Ostatecznie stworzyli społeczne doświadczenie w grze, które rozpoczęło się od treści AAA jako podstawy, ale szybko nabrało własnego życia na fundamencie, który zbudowaliśmy.

Z czasem można sobie wyobrazić, że ci sami gracze i inni podobni będą kontynuować budowanie w obrębie, wokół i poza fundamentami EA. Być może nawet tworząc doświadczenia, które staną się podstawą zupełnie nowych, bijących rekordy IP. Reprezentowałoby to nowy poziom symbiotycznych relacji między naszymi deweloperami a twórcami UGX, a nasze IP stałyby się platformą startową dla nowych doświadczeń i biznesów”.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Eksperymentalna technologia sztucznej inteligencji od EA może na zawsze zmienić gaming

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł