Electronic Arts idzie w AI na całego. Sztuczna inteligencja będzie współtworzyć gry


Electronic Arts idzie w AI na całego. Sztuczna inteligencja będzie współtworzyć gry

Electronic Arts ogłosiło partnerstwo ze Stability AI, firmą znaną z opracowania popularnego modelu generatywnego Stable Diffusion. Celem współpracy jest stworzenie nowych narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, które mają zrewolucjonizować sposób, w jaki powstają gry wideo. Obie firmy zapowiadają, że będą współtworzyć „przełomowe modele, narzędzia i procesy AI” dla twórców, by przyspieszyć produkcję bez kompromisów w jakości.

Według EA sztuczna inteligencja stanie się integralnym elementem codziennej pracy artystów, projektantów i programistów. Firma określa tę zmianę jako wprowadzenie „inteligentniejszych pędzli” – cyfrowych narzędzi pozwalających na tworzenie materiałów graficznych z większą precyzją i elastycznością.

Inteligentniejsze pędzle, szybsze światy

Steve Kestell, szef działu grafiki technicznej w EA SPORTS, tłumaczy, że nowe systemy pozwolą artystom na generowanie tekstur i zasobów 2D w sposób bardziej zautomatyzowany. Celem jest uzyskanie materiałów do renderowania opartego na fizyce, z dokładnym odwzorowaniem koloru i oświetlenia.

EA i Stability AI pracują również nad systemem wstępnej wizualizacji środowisk 3D. Dzięki niemu artyści będą mogli tworzyć szkice całych światów na podstawie zestawu tekstowych poleceń. Pozwoli to szybciej planować układ lokacji, architekturę i klimat scen jeszcze przed rozpoczęciem pełnego procesu produkcji.

Sztuczna inteligencja jako partner twórcy

Firma podkreśla, że sztuczna inteligencja nie zastąpi ludzi, lecz stanie się ich „zaufanym sojusznikiem”. Jej rola ma polegać na przyspieszaniu powtarzalnych zadań, analizowaniu danych oraz generowaniu pomysłów, które człowiek może rozwijać. EA podkreśla, że kluczowe pozostają emocje, intuicja i wyobraźnia – wartości, których maszyna nie potrafi odtworzyć.

W oficjalnym komunikacie firma zaznacza, że „sztuczna inteligencja potrafi tworzyć i analizować, lecz nie potrafi marzyć”. EA chce zatem, aby technologia wspierała proces twórczy, a nie go przejmowała.

Tło finansowe i strategiczne

Decyzja o współpracy z Stability AI ma również kontekst biznesowy. EA znajduje się w procesie prywatyzacji i wkrótce może zostać obciążona miliardami dolarów długu. Wprowadzenie rozwiązań AI ma pomóc w optymalizacji kosztów produkcji i przyspieszeniu cyklu wydawniczego.

Według „Financial Times”, inwestorzy liczą, że dzięki automatyzacji i redukcji kosztów EA zwiększy zyski w najbliższych latach. W centrum tej transformacji ma znaleźć się sztuczna inteligencja, która nie tylko skróci czas tworzenia treści, ale też umożliwi bardziej złożone eksperymenty projektowe.

Nowy wyścig technologiczny w branży gier

Sztuczna inteligencja stała się jednym z najgorętszych tematów w świecie gier. Strauss Zelnick, szef Take-Two Interactive, mówił niedawno, że AI zwiększy zatrudnienie, a nie je ograniczy, ponieważ rozwój technologii napędza gospodarkę i tworzy nowe miejsca pracy. Podobne stanowisko zajął Krafton – twórca PUBG: Battlegrounds – ogłaszając strategię „AI First” i inwestując w rozwój własnych modeli generatywnych.

Microsoft także intensywnie rozwija narzędzia AI dla twórców gier, w tym systemy do szybkiego prototypowania i testowania pomysłów. Partnerstwo EA ze Stability AI wpisuje się w ten globalny trend, w którym sztuczna inteligencja staje się fundamentem przyszłych procesów produkcyjnych.

Sztuczna inteligencja w sercu EA

Prezes EA Andrew Wilson już wcześniej określał AI jako „rdzeń” działalności firmy. W jego wizji gry przyszłości będą powstawać dzięki współpracy człowieka z inteligentnymi systemami, które analizują, przewidują i inspirują. Wspólne prace EA i Stability AI nad nowymi narzędziami mają otworzyć drogę do generowania całych światów w czasie rzeczywistym – od tekstur po krajobrazy i dynamiczne efekty świetlne. 

Spodobało Ci się? Podziel się ze znajomymi!

Pokaż / Dodaj komentarze do:

Electronic Arts idzie w AI na całego. Sztuczna inteligencja będzie współtworzyć gry
 0