Electronic Arts nie może narzekać na brak przychodu. Wydawca generuje krocie dzięki mikropłatnościom

Electronic Arts nie może narzekać na brak przychodu. Wydawca generuje krocie dzięki mikropłatnościom

Electronic Arts przedstawiło najnowszy raport za trzeci kwartał roku fiskalnego 2021, a także podniosło swoje prognozy na cały rok. Wyróżniają się tutaj dwie gry - FIFA w tym jej tryb FIFA Ultimate Team oraz Apex Legends, z czego ten ostatni w 2020 roku odnotował 30-procentowy wzrost liczby graczy rok do roku. W grze właśnie wystartował 8 sezon, co z pewnością pomoże zwiększyć zainteresowanie battle royale, z kolei Blake Jorgenson z EA oczekuje, iż produkcja zarobi w ciągu dwunastu miesięcy przeszło 500 milionów, czyli więcej niż we wczesnych prognozach zakładających 300-400 mln dolarów. Apex Legends pewną popularnością cieszy się w Japonii i tutaj deweloperzy mogą oczekiwać wzrostu, ponieważ 9 marca zadebiutuje on na Nintendo Switch. Warto wspomnieć, że jeszcze przed startem 8 sezonu tytuł pobił rekord na Steamie w postaci 129 928 graczy jednocześnie aktywnych na serwerach.

Przychody netto Electronic Arts w okresie od 1 października do 31 grudnia 2020 roku wyniosły 1,67 mld dolarów i były wyższe o 80 mln dolarów w porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku.

FIFA Ultimate Team również nie ma prawa narzekać na brak aktywności i w grudniu odnotował rekordową liczbę aktywnych graczy, która wyniosła ponad 6 milionów. Inna ważna dla EA marka The Sims 4 posiada 33 miliony graczy z "rekordową średnią dzienną, tygodniową i miesięczną liczbą graczy w grudniu". Połączenie EA Play z Xbox Game Pass było dla wydawcy strzałem w dziesiątkę, bowiem liczba subskrybentów usługi zwiększyła się o 13 milionów. Przychody netto Electronic Arts w okresie od 1 października do 31 grudnia 2020 roku wyniosły 1,67 mld dolarów i były wyższe o 80 mln dolarów w porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku. W całym roku kalendarzowym EA wygenerowało przychód na poziomie 5,95 miliardów dolarów i jest to 8-procentowy progres w skali rok do roku. Bez wątpienia ogromną rolę odgrywają tutaj mikropłatności oferowane niemal w każdej grze wydawanej przez Elektroników.

System ten odpowiada za 3,95 mld dolarów z wymienionej kwoty przychodu. W ubiegłym kwartale zarobiono dzięki niemu 951 mln dolarów. Jeśli chodzi o przyszłość, kierownictwo wskazywało na kolejny tytuł Battlefield, który ma zostać ujawniony wiosną. Przypomnijmy, że Electronic Arts przejmie Codemasters. Pierwotnie miało trafić pod skrzydła Take-Two, aczkolwiek to Elektronicy zaproponowali większą wynoszącą 1,2 miliarda dolarów kwotę. Nabycie przez Elektroników studia doświadczonego w produkcjach wyścigowych nie stanowi zaskoczenia, ponieważ wydawca ma w katalogu produkty z tego gatunku np. Burnout: Paradise.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Electronic Arts nie może narzekać na brak przychodu. Wydawca generuje krocie dzięki mikropłatnościom

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł