Electronic Arts przedstawiło najnowszy raport za trzeci kwartał roku fiskalnego 2021, a także podniosło swoje prognozy na cały rok. Wyróżniają się tutaj dwie gry - FIFA w tym jej tryb FIFA Ultimate Team oraz Apex Legends, z czego ten ostatni w 2020 roku odnotował 30-procentowy wzrost liczby graczy rok do roku. W grze właśnie wystartował 8 sezon, co z pewnością pomoże zwiększyć zainteresowanie battle royale, z kolei Blake Jorgenson z EA oczekuje, iż produkcja zarobi w ciągu dwunastu miesięcy przeszło 500 milionów, czyli więcej niż we wczesnych prognozach zakładających 300-400 mln dolarów. Apex Legends pewną popularnością cieszy się w Japonii i tutaj deweloperzy mogą oczekiwać wzrostu, ponieważ 9 marca zadebiutuje on na Nintendo Switch. Warto wspomnieć, że jeszcze przed startem 8 sezonu tytuł pobił rekord na Steamie w postaci 129 928 graczy jednocześnie aktywnych na serwerach.
Przychody netto Electronic Arts w okresie od 1 października do 31 grudnia 2020 roku wyniosły 1,67 mld dolarów i były wyższe o 80 mln dolarów w porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku.
FIFA Ultimate Team również nie ma prawa narzekać na brak aktywności i w grudniu odnotował rekordową liczbę aktywnych graczy, która wyniosła ponad 6 milionów. Inna ważna dla EA marka The Sims 4 posiada 33 miliony graczy z "rekordową średnią dzienną, tygodniową i miesięczną liczbą graczy w grudniu". Połączenie EA Play z Xbox Game Pass było dla wydawcy strzałem w dziesiątkę, bowiem liczba subskrybentów usługi zwiększyła się o 13 milionów. Przychody netto Electronic Arts w okresie od 1 października do 31 grudnia 2020 roku wyniosły 1,67 mld dolarów i były wyższe o 80 mln dolarów w porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku. W całym roku kalendarzowym EA wygenerowało przychód na poziomie 5,95 miliardów dolarów i jest to 8-procentowy progres w skali rok do roku. Bez wątpienia ogromną rolę odgrywają tutaj mikropłatności oferowane niemal w każdej grze wydawanej przez Elektroników.
System ten odpowiada za 3,95 mld dolarów z wymienionej kwoty przychodu. W ubiegłym kwartale zarobiono dzięki niemu 951 mln dolarów. Jeśli chodzi o przyszłość, kierownictwo wskazywało na kolejny tytuł Battlefield, który ma zostać ujawniony wiosną. Przypomnijmy, że Electronic Arts przejmie Codemasters. Pierwotnie miało trafić pod skrzydła Take-Two, aczkolwiek to Elektronicy zaproponowali większą wynoszącą 1,2 miliarda dolarów kwotę. Nabycie przez Elektroników studia doświadczonego w produkcjach wyścigowych nie stanowi zaskoczenia, ponieważ wydawca ma w katalogu produkty z tego gatunku np. Burnout: Paradise.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Electronic Arts nie może narzekać na brak przychodu. Wydawca generuje krocie dzięki mikropłatnościom