Dubbing odgrywa istotną rolę w grach. Głosy postaci są podkładane przez wybranych aktorów głosowych, jednak Electronic Arts chce, żeby robili to także gracze.
VeryAli Gaming odkrył wniosek patentowy EA zatytułowany „Generowanie mowy gracza w grze wideo” złożony w 2020 r., ale opublikowany dopiero w zeszłym miesiącu. Patent opisuje proces, podczas którego gracze „wprowadzają dane reprezentujące treść mowy”, które są następnie przekazywane przez moduł syntezatora, konwerter głosu i vocoder w celu wygenerowania nowego dialogu na podstawie próbki. Na koniec całość wystarczy odpowiednio dostroić i gotowe. Proces nie mógłby być jednak taki łatwy a z pewnością szybki, ponieważ narzędzie wymaga wygenerowania odpowiedniej ilości materiału, więc pewnie kilku godzin nagrań.
Electronic Arts opisało w dokumencie patentowym rozwiązanie, które pozwala podłożyć graczom głos pod dowolną postać z gry.
EA wspomina również o zamianie tekstu na mowę, dzięki której gracz dyktowałby bohaterowi, co ma mówić. Opcja podłożenia własnego głosu pod ulubionych bohaterów z pewnością zachęciłaby wiele osób do skorzystania z tego rozwiązania.
W dokumencie wyjaśniono, iż poprzednie próby generowania mowy w grach często obejmowały systemy zamiany tekstu na mowę, w których gra odbiera tekst i wykorzystuje syntezator do generowania mowy audio. Jednakże patent stwierdza, że takie podejście zwykle wymaga wielu próbek mowy (np. godzin próbek mowy), aby syntezator mógł dokładnie uchwycić głos.
W nowej metodzie zapewne pomoże sztuczna inteligencja, która robi różne zaawansowane rzeczy nie tylko z głosami. Zresztą proces ten przypomina oprogramowanie generujące głos AI, które można obecnie znaleźć w Internecie. Jak zawsze, zgłoszenie patentu nie gwarantuje, że taka technologia kiedykolwiek znajdzie zastosowanie w grach.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Electronic Arts patentuje narzędzie, które umożliwia graczom podłożenie głosu w grach