Elektryczny Volkswagen ID.2all - przestronność Golfa z kompaktowymi wymiarami Polo i przystępną ceną

Elektryczny Volkswagen ID.2all - przestronność Golfa z kompaktowymi wymiarami Polo i przystępną ceną

Volkswagen przedstawił światu koncepcję swojego nadchodzącego samochodu elektrycznego ID.2all. Nowy pojazd ma łączyć przestronność Golfa z kompaktowymi wymiarami Polo, a cena podstawowej wersji ma wynosić mniej niż 25 000 EUR.

W Europie brakuje popularnego samochodu elektrycznego, który byłby odpowiednikiem chińskiego modelu dla ludu. Volkswagen, znany z produkcji aut dla zwykłych ludzi (przynajmniej kiedyś), planuje wprowadzić na rynek samochód elektryczny, który ma szansę zmienić tę sytuację. Po Beetle i Golfie, niemiecki producent szykuje kolejny model, który ma szansę zrewolucjonizować rynek. Nazwany ID.2all, samochód ma wymiary zbliżone do Polo (4050 mm długości, 1812 mm szerokości, 1530 mm wysokości i rozstaw osi do 2600 mm). Cena podstawowej wersji ma wynosić mniej niż 25 000 EUR. Czy ten model stanie się nową ikoną motoryzacji dla ludu w Europie? Czas pokaże.

Według producenta, nowy samochód elektryczny Volkswagen ID.2all ma oferować niespotykaną dotąd przestrzeń bagażową o pojemności 490 litrów, co z pewnością zaskoczy każdego zainteresowanego. Ta wartość jest porównywalna z pojemnością bagażnika większych samochodów i kombi. Nie jest jednak jasne, czy pojemność ta jest całkowita z uwzględnieniem przedniego bagażnika czy też wynika z zastosowania przesuwanej tylnej kanapy. Maksymalna objętość bagażnika po złożeniu tylnych siedzeń wynosić będzie 1330 litrów. Samochód ma być oparty na platformie MEB Entry, a w koncepcyjnym modelu przednia oś będzie napędzana silnikiem elektrycznym o mocy 166 kW (226 KM). Takie rozwiązanie zapewni przyspieszenie od 0 do 100 km/h w mniej niż 7 sekund oraz maksymalną prędkość 160 km/h (z ogranicznikiem). W porównaniu z standardowym modelem ID.3, który ma moc maksymalną 150 kW i moc ciągłą 70 kW, nowy samochód elektryczny Volkswagen ID.2all powinien zapewnić jeszcze lepsze osiągi.

Na koniec omówmy cenę. Volkswagen planuje wycenić podstawową wersję poniżej 25 000 euro, ale prawdopodobnie będzie to miało wpływ na parametry auta (np. słabszy silnik, mniejszy zasięg). Porównując to z benzynowym Polo z silnikiem 1.0/59kW, który w Niemczech kosztuje niespełna 21 000 euro, a wersja z silnikiem 81kW z automatyczną skrzynią biegów około 26 000. euro, wariant z silnikiem 81kW kosztowałby około 22 000 euro. Polo GTI jest wyceniane na około 33-34 tys. euro. Jeśli Volkswagen faktycznie pozostanie przy tej cenie, to w klasie małych samochodów może być przebojem. Jednakże, tradycyjnym problemem pozostaje cena "od", ponieważ EV wciąż nie są tanie. 

Jest jednak jeszcze jeden problem. Volkswagen ID.3 miał być wyceniony poniżej 30 000 euro, ale oficjalne ceny zazwyczaj wahają się od około 36 do 40 tys. euro, a dzisiaj oficjalna cena "od" za ID.3 w niektórych krajach przekracza nawet 44 tys. euro, co oznacza znaczne odbicie od pierwotnej ceny. W związku z tym trudno będzie wierzyć, że Volkswagen dotrzyma obietnicy i sukcesem będzie, jeśli cena ID.2 będzie rozpoczynać  się od cyfry dwa. Należy również zauważyć, że Volkswagen szykuje jeszcze mniejszy samochód elektryczny, prawdopodobnie ID.1, który powinien być dostępny już za mniej niż 20 000 euro.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Elektryczny Volkswagen ID.2all - przestronność Golfa z kompaktowymi wymiarami Polo i przystępną ceną

 0