Podczas tegorocznych targów CES w Las Vegas zaprezentowano innowacyjny silnik, który może zmienić obecną koncepcję pojazdów elektrycznych. Oferuje on większą wydajność, niższe koszty produkcji i nowe możliwości projektowe.
Firma Donut Lab zaprezentowała na CES 2025 silniki elektryczne drugiej generacji, które są zintegrowane bezpośrednio z 21-calowymi kołami pojazdów. Te zaawansowane technologicznie jednostki napędowe osiągają imponujące parametry – do 845 KM i 4300 Nm momentu obrotowego na każde koło. Co więcej, silniki te są trzykrotnie lżejsze od tradycyjnych jednostek napędowych, co stanowi ogromną zaletę w kontekście prowadzenia i efektywności pojazdu.
Zintegrowanie silników w kołach eliminuje potrzebę stosowania tradycyjnych układów napędowych, takich jak skrzynie biegów czy wały napędowe, które zajmują miejsce w podwoziu. Uwolniona przestrzeń może być wykorzystana do zwiększenia pojemności akumulatorów lub powiększenia wnętrza pojazdu, co otwiera nowe możliwości projektowe.
Niższe koszty produkcji i większa efektywność
Donut Lab podkreśla, że ich silniki są nie tylko lżejsze, ale również tańsze w produkcji. Komponenty są mniejsze, a dzięki uproszczonej konstrukcji wymagają mniej części. Producent szacuje, że koszt produkcji takich silników jest o 50% niższy w porównaniu z konwencjonalnymi rozwiązaniami.
Zmniejszenie masy pojazdu przekłada się na lepsze osiągi i większy zasięg, co jest kluczowe dla rozwoju elektromobilności. Lekkość silników wpływa również na poprawę właściwości jezdnych i prowadzenia pojazdu.
Przyszłość samochodów elektrycznych
Nowe silniki Donut Lab mogą znacząco wpłynąć na projektowanie przyszłych samochodów elektrycznych. Zwiększona przestrzeń, niższe koszty i lepsza efektywność to czynniki, które mogą sprawić, że pojazdy elektryczne nabiorą futurystycznych kształtów znanych z filmów science fiction.
Czy nowa technologia stanie się standardem w branży? Czas pokaże, ale jedno jest pewne - przyszłość elektromobilności prezentuje się bardzo ciekawie.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Nowa era elektryków. Na CES 2025 pokazano silnik wbudowany w koła!