Po wielu opóźnieniach w rozwoju spowodowanych problemami z oprogramowaniem zarówno wewnętrznymi, jak i w firmie macierzystej, grupa Audi AG rozważa podobno możliwość nabycia platformy nowej generacji pojazdów elektrycznych od innego producenta OEM, być może nawet zagranicznego konkurenta. Według doniesień, firma prowadzi obecnie rozmowy w tej sprawie w Chinach.
Audi - niemiecka precyzja i... chińska technologia?
Audi jest obecnie jednym z wiodących producentów samochodów całkowicie elektrycznych. Podczas gdy niektórzy inni producenci samochodów w Unii Europejskiej, w tym niektóre z marek związanych z Audi w ramach Grupy Volkswagen, badają różne sposoby związane z e-paliwami, dyrektor generalny Audi, Markus Duesmann, podwoił zaangażowanie firmy w elektryfikację. Mimo tego ambitnego zaangażowania, sprzedaż Audi pozostaje w tyle za niemieckimi konkurentami, takimi jak Mercedes-Benz i BMW, co doprowadziło do zmiany na stanowisku dyrektora generalnego. Markus Duesmann został usunięty ze stanowiska w zeszłym miesiącu, a na jego miejsce został wyznaczony doświadczony weteran Grupy Volkswagen, Gernot Döllner.
Audi ma dość czekania na ponownie opóźnioną platformę SSP od Volkswagena i szuka nowej platformy wśród chińskich producentów OEM. Oznacza to, że nowe EV od Audi będą zbudowane na bazie chińskiej technologii. CEO VW podobno zatwierdził tę zmianę strategii i czeka ona na głosowanie zarządu.
Platforma SSP Grupy Volkswagen, z której Audi planuje korzystać, została opóźniona do roku 2029. To z pewnością niezbyt korzystna wiadomość dla producenta samochodów, który próbuje nadrobić zaległości w segmencie pojazdów elektrycznych. Z opóźnieniami w harmonogramie Grupy Volkswagen dotyczącymi platformy i z nowym szefem na czele, Audi podobno poszukuje partnera w Chinach, od którego mogliby zakupić gotową platformę EV nowej generacji i rozpocząć kolejną falę produkcji elektrycznych pojazdów. W ten sposób firma dąży do zwiększenia swojej obecności na rynku elektrycznych samochodów, który obecnie stanowi kluczową część przyszłości motoryzacji.
Chiny to największy rynek EV. Audi ma w czym wybierać.
Według źródeł cytowanych przez Automobilwoche, Audi prowadzi rozmowy z różnymi producentami OEM w Chinach w celu nabycia technologii platformy EV. Nie podano jednak konkretnych nazw chińskich producentów samochodów. Jeśli te informacje są prawdziwe, Audi ma szeroki wybór producentów pojazdów elektrycznych do rozważenia, ponieważ Chiny są najbardziej rozwiniętym rynkiem w tej branży. W regionie znajdują się znani producenci OEM, takie jak BYD, Geely, SAIC, BAIC, GAC, a nawet FAW, który już prowadzi wspólne przedsięwzięcia z Grupą Volkswagen w Chinach.
Audi nie chce pozostać w tyle i czekać na wprowadzenie technologii SSP (Standard Platform Electric) od Grupy Volkswagen. Podobno Oliver Blume, dyrektor generalny Grupy Volkswagen, już zatwierdził strategię Audi polegającą na poszukiwaniu technologii EV za granicą. Zarząd prawdopodobnie w tym tygodniu będzie głosował nad zatwierdzeniem tego planu.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Elektryki Audi oparte o chińską technologię. Firma ma dość czekania na Volkswagena