Elon Musk znalazł dość nieoczekiwane źródło finansowania znajdującego się w tarapatach finansowych Twittera. SpaceX kupił reklamy dla Starlink i będą one odtwarzane na głównym kanale platformy Twitter przez jeden dzień w Hiszpanii i Australii.
Musk odpowiedział na Tweeta pytającego o reklamy Starlink i wspomniał, że „SpaceX Starlink kupił mały – nie duży – pakiet reklam, aby przetestować skuteczność reklam na Twitterze w Australii i Hiszpanii. To samo zrobił w FB / Insta / Google” SpaceX Starlink zwykle nie kupował wcześniej czasu reklamowego na Twitterze, a typ kampanii reklamowej, którą kupiła firma satelitarna, zwykle kosztuje około 250 000 USD. Twitter generuje ponad 90% swoich przychodów z reklam, ponieważ reklamodawcy mocno korzystają z platformy. Wielu reklamodawców obawia się jednak, że Musk zmieni praktyki moderowania treści w witrynie.
Należący do Elona Muska SpaceX kupił reklamy Starlink na Twitterze należącym do ELona Muska. Jeden dzień takiej kampanii kosztuje przynajmniej 250 000 USD.
SpaceX Starlink bought a tiny – not large – ad package to test effectiveness of Twitter advertising in Australia & Spain. Did same for FB/Insta/Google.
— Elon Musk (@elonmusk) November 14, 2022
Cały czas rośnie jednak lista firm, które przenoszą swoje reklamy do innych sieci reklamowych, a wśród nich są General Motors Co., General Mills, Volkswagen AG, Mondelez International, Audi i Pfizer - wszystkie te marki wstrzymały reklamy. Trzeba tu oczywiście dodać, że niektóre z firm motoryzacyjnych mogą mieć też inne powody, w końcu Elon Musk stoi również na czele ich konkurenta w branży EV. Odpływ reklamodawców to poważny problem dla Elona Muska, który musi sobie poradzić ze stratami, które generuje jego nowa platforma. W sytuacji nie pomaga zamieszanie z weryfikacją kont, znaną jako Twitter Blue.
Kampania reklamowa Starlink koncentruje się na Hiszpanii i Australii, pozostawiając wielu do odgadnięcia, dlaczego akurat te dwa kraje. Reklamy pojawią się w tych krajach, gdy tylko użytkownik otworzy aplikację, i powtórzą się trzy razy podczas sekwencji aktualizacji kanałów.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Elon Musk sam kupuje reklamy na swoim Twitterze