Embracer Group będzie wykorzystywać sztuczną inteligencję w tworzeniu gier. Informację tę podano po masowych zwolnieniach i anulowaniu wielu gier kilka miesięcy temu.
Spółka-matka THQ Nordic, Gearbox Entertainment i Crystal Dynamics - Eidos Montreal szczegółowo opisała w swoim rocznym raporcie, że wdraża politykę sztucznej inteligencji do swojego modelu produkcji gier, pomimo kontrowersji wokół wykorzystania sztucznej inteligencji w branży gamingowej i poza nią. Stwierdzono, że niestosowanie sztucznej inteligencji sprawi, że firma pozostanie w tyle za innymi głównymi twórcami i wydawcami gier, takimi jak EA, Sony, Square Enix i Ubisoft, przekonując, że technologia pomoże przyspieszyć proces dewelopingi i zapewni graczom zoptymalizowaną rozgrywkę.
„Sztuczna inteligencja może znacząco usprawnić tworzenie gier poprzez zwiększenie efektywności wykorzystania zasobów, dodanie inteligentnych zachowań, personalizację i optymalizację do rozgrywki” – stwierdził Embracer w raporcie. „Wykorzystując sztuczną inteligencję, tworzymy bardziej wciągające i angażujące doznania, które zapewniają każdemu graczowi wyjątkowe, dynamiczne i spersonalizowane doświadczenie”.
Zdaniem Embracer Group niestosowanie sztucznej inteligencji sprawi, że firma pozostanie w tyle za innymi głównymi twórcami i wydawcami gier, takimi jak EA, Sony, Square Enix i Ubisoft.
Oprócz wymienienia korzyści wynikających z wykorzystania sztucznej inteligencji w tworzeniu gier i poza nimi, Embracer stwierdził, że rozumie, że przyjęcie tej technologii nie jest pozbawione ryzyka. Zauważono, że sztuczna inteligencja może „dawać nieetyczne, stronnicze, dyskryminujące lub całkowicie błędne wyniki, jeśli nie została odpowiednio przeszkolona, poinstruowana lub wykorzystana do celów, do których nie została zaprojektowana”.
Plany Embracer dotyczące wdrożenia sztucznej inteligencji pojawiają się kilka miesięcy po zwolnieniu 1500 pracowników i anulowaniu 80 gier w ciągu ostatniego roku, a także zamknięciu studiów takich jak Volition znane z Saints Row. Pomimo obaw, że sztuczna inteligencja zastąpi ludzkich pracowników, Embracer twierdzi, że nie zamierza jej wykorzystywać w ten sposób. Posunięto się nawet do stwierdzenia, że sztuczna inteligencja otworzy drzwi do branży gier niektórym programistom, w tym osobom niepełnosprawnym, które nie potrafią obsługiwać niektórych urządzeń w taki sam sposób jak osoby pełnosprawne. Czas pokaże, jak będzie wyglądało to w praktyce.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Embracer Group będzie wykorzystywać sztuczną inteligencję podczas tworzenia gier