Epic Games chwali się imponującymi demami technologicznymi Unreal Engine 4

Epic Games chwali się imponującymi demami technologicznymi Unreal Engine 4

Na corocznej konferencji dla twórców gier, GDC, nie mogło oczywiście zabraknąć Epic Games, które wykorzystało tę okazję, podobnie jak Unity, by pochwalić się trzema demami technologicznymi prezentującymi możliwości ich silnika graficznego Unreal Engine 4. Wszystkie materiały robią kapitalne wrażenie i dla deweloperów jest to oczywiście pokaz tego, co można osiągnąć za pomocą technologii Unreal, ale dwa pierwsze są również samodzielnymi dziełami sztuki w postaci krótkich, ale jakże imponujących animacji. Twórcy chcieli w ten sposób pokazać, co ich silnik potrafi w zakresie generowania fotorealistycznej grafiki, jak również bardzo modnego w ostatnim czasie śledzenia promieni w czasie rzeczywistym (ray tracing). Trzeci materiał koncentruje się zaś na systemie zniszczeń i destrukcji otoczenia.

Epic Games wykorzystało GDC 2019, by pochwalić się trzema demami technologicznymi prezentującymi możliwości ich silnika graficznego Unreal Engine 4.

Zacznijmy od animacji zatytułowanej Rebirth (powyżej), która stworzona została przez studio Quixel, jako przykład możliwego do osiągnięcia fotorealizmu. Film przedstawia krajobraz w bliżej niesprecyzowanej przyszłości, przykuwając nasz wzrok za sprawą surowych krajobrazów pełnych skał, gdzie latający samochód z dużą prędkością porusza się po drodze do ogromnego futurystycznego budynku. Wideo jest tak szczegółowe, że można je pomylić z typowym filmem live-action. Co jeszcze bardziej imponujące, Epic zdradziło, że zostało one stworzone jedynie przez trzyosobowy zespół artystów, którzy wykorzystali niezmodyfikowaną wersję ich silnika Unreal. Drugi materiał nosi zaś tytuł Troll i w rzeczywistości jest tylko krótkim zwiastunem pełnego filmu stworzonego we współpracy Goodbye Kansas Studios i Deep Forest Films. Niemniej jednak, animacja robi świetne wrażenie. Trailer pokazuje kobietę graną przez Alicię Vikander (ostatnio wcieliła się w Larę Croft w filmie Tomb Raider), która bawi się przy stawie z wróżkami, a w oddali czyha na nią zagrożenie. Troll powstaje od kilku miesięcy, ale nie wiemy, kiedy otrzymamy jego pełną wersję.

Ten drugi materiał skupia się głównie na wykorzystaniu ray tracingu i jak podkreślają twórcy, technologia ta to nie tylko odbicia, ale także subtelne interakcje światła z otoczeniem, które pozwalają tworzyć przepiękne, naturalne obrazy. Poniżej możecie obejrzeć także demo technologiczne zatytułowane Chaos, gdzie główną rolę odgrywa destrukcja otoczenia na naprawdę dużą skalę (pod ostrzałem robotów sypią się praktycznie całe budynki). Wszystko to wygląda niezwykle imponująco, ale upłynie jeszcze dużo wody w Wiśle, zanim tego typu poziom grafiki trafi do gier. Przypominamy, że w trakcie GDC Unity też pochwaliło się nowym demem technologicznym Heretic, które również prezentuje się wyśmienicie.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Epic Games chwali się imponującymi demami technologicznymi Unreal Engine 4

 0