Konflikt między Epic Games a Apple, którego powodem było wyrzucenie Fortnite z App Store trwa już od dłuższego czasu, zaś obie firmy przerzucają się między sobą oskarżeniami o łamanie zasad. Twórcy popularnego battle royala postanowili połączyć siły ze Spotify i celem tej współpracy jest lobbing na rzecz zmiany reguł panujących w sklepach z aplikacjami. Według raportu AndroidAuthority nowy sojusz zrzesza m.in. projektantów aplikacji wchodzących w skład Coalition for App Fairness. CAF ma naciskać na „egzekwowanie zasad i reformy”, aby pomóc w rozwoju zdrowej konkurencji i wolności wyboru platform z aplikacjami, co sprowadza się do transparencji w zakresie polityki sprzedaży oraz udostępniania zewnętrznych sklepów z aplikacjami na konkretnej platformie. W tej chwili współpracy z dwójką gigantów podjęli się: Match Group, Deezer, Tile i ProtonMail, European Publishers Council oraz News Media Europe.
Epic Games połączyło siły ze Spotify, aby wymusić zmiany na platformach z aplikacjami.
Koalicja swoje działania skupia obecnie przede wszystkim na Apple, któremu zarzuca się niesprawiedliwe traktowanie deweloperów. Wielu programistów uważa, że zasady App Store uniemożliwiły wprowadzenie innowacyjnych pomysłów, z kolei zgodnie z opinią grupy gigant z Cupertino zachowuje się jak monopolista, który „atakuje podstawowe prawa wolności programistów". Oczywiście nie wiemy, czy koalicja wymusi na producencie iPhone'ów jakieś zmiany, aczkolwiek teraz zdecydowanie ciężej będzie mu walczyć z konkretną grupą niż samym Epic Games. Nie ulega wątpliwości, że temu drugiemu chodzi głównie o Fortnite i jego powrót do App Store. Przypomnijmy, że według szacunków aktywność w grze po jej wyrzuceniu z platformy Apple spadła o ponad 60 procent.
Co ciekawe zgodnie z uzasadnieniem to iOS pozostaje dla Fortnite kluczowym punktem działalności, ponieważ 116 milionów spośród 350 milionów zarejestrowanych użytkowników posiada właśnie sprzęt Apple i dla 63 procent z nich jest to jedyne narzędzie wykorzystywane do grania w Fortnite. Mimo wszystko produkcja dostępna jest również na innych platformach sprzętowych gdzie cieszy się nie mniejszym zainteresowaniem. Chociaż z drugiej strony taki PUBG Mobile zarobił 5x więcej od Fortnite i tak jego przychody wyniosły 1,8 miliarda dolarów, z czego 500 milionów dolarów wygenerowano w ciągu dwóch poprzednich miesięcy.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Epic Games łączy siły ze Spotify w walce z Apple