O tym, że rozdawnictwo popłaca, bardzo dobrze wiedzą nie tylko politycy, ale i… Epic Games, które mogło się ostatnio przekonać, że jest to skuteczna strategia zdobywania nowych zwolenników. W sklepie firmy od samego początku prowadzona jest kompania swoistego Skarbca, w ramach którego gracze regularnie otrzymują darmowe gry. Niedawno Epic Games Store oferował w tej promocji niezwykle popularny tytuł, czyli Grand Theft Auto V, co okazało się ogromnym sukcesem (zainteresowanie była tak duże, że nie tylko padły serwery Epic Games, ale i Rockstar miał problemy z napływającymi gremialnie nowymi graczami). W ostatnim czasie firma oferowała za darmo także inne duże tytuły, taki jak Civilization VI, Borderlands: The Handsome Collection czy Ark: Survival Evolved. Kampania ta wsparta została przez duże reklamy, które wykupione zostały na licznych międzynarodowych rynkach, co zaowocowało wzmożonym ruchem i zaangażowaniem graczy w Epic Games Store, przyczyniając do osiągnięcia imponujących wyników przez sklep.
Liczba aktywnych użytkowników miesięcznie na Epic Games Store przekroczyła 61 mln.
Epic pochwalił się osiągnięciem dwóch bardzo istotnych kamieni milowych w trakcie tej kampanii. Liczba jednoczesnych użytkowników osiągnęła bowiem szczyt w wysokości 13 mln, natomiast liczba aktywnych użytkowników miesięcznie na PC przekroczyła 61 mln. O ile Steam wciąż posiada sporą przewagę w zakresie aktywnych użytkowników miesięcznie, tak liczba jednoczesnych użytkowników wynosząca 13 mln to już liczba, która nawet na Valve powinna zrobić odpowiednie wrażenie, pomimo że platforma Steam jest obecna na rynku od 17 lat, a Epic Games Store od półtora roku. „Rezultaty przekroczyły nasze najśmielsze oczekiwania” - stwierdził generalny menadżer Epic Games Store, Steve Allison. „W 2020 roku rozrastamy się w historycznym tempie. Partnerzy Epic Games Store w związku z tym posiadają ogromną grupę odbiorców w postaci graczy, którym mogą sprzedawać swoje gry, zgarniając 88% przychodu, zamiast 70%, jak to ma miejsce na innych platformach” - podkreślił przedstawiciel Epic Games.
Epic Games Store zadebiutowało w grudniu 2018 roku i osiągnięcie liczby użytkowników, którą można porównywać ze Steam w tak krótkim czasie, robi duże wrażenie. Nie da się ukryć, że dla większości graczy głównym wabikiem zapewne były darmowe gry rozdawane regularnie przez tę platformę i jak ostatnio wyliczano ich wartość sięga blisko 10 tys. zł. Co prawda Steam posiada przeszło 1 mld zarejestrowanych kont (wiele z nich należy do pojedynczych graczy) i 95 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, więc przewaga Valve wciąż jest spora, ale w tym tempie rozwoju Epic Games Strore może dogonić największego konkurenta szybciej niż nam się pierwotnie wydawało. Aby tak się stało, potrzeba będzie zapewne jeszcze wielu mocnych gier oferowanych w Skarbcu za darmo i kolejnych ekskluzywnych produkcji.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Epic Games Store chwali się imponującą liczbą aktywnych użytkowników