Kiedy dwa dni temu Epic Games zapowiedziało własny sklep z grami, który rywalizować ma ze Steam, wiele osób z pobłażaniem przyglądało się próbie zagrożenia gigantowi rynku cyfrowych sklepów z grami. Jednak ogromna popularność Fortnite, świetne warunki dla deweloperów oraz ekskluzywne tytuły i inne inicjatywy mają zachęcić twórców gier i samych graczy do przesiadki na Epic Games Store . W trakcie gali The Game Awards 2018 kilka gier doczekało się swojego debiutu wyłącznie w wirtualnym sklepie Epic, a firma zapowiedziała też ciekawe akcje promocyjne, które rzeczywiście mają szansę przyciągnąć wiele osób do ich platformy. Jak na razie jednak oferta Epic Games Store jest bardzo skromna i aby rzeczywiście zagrozić Steam, potrzeba będzie zdecydowanie większej biblioteki.
Epic Games Store kupić ma ekskluzywnymi ofertami oraz darmowymi grami, ale na chwilę obecną biblioteka sklepu jest bardzo uboga.
Jak na razie w Epic Games Store otrzymać można zaledwie sześć gier, w tym tylko trzy od zewnętrznych producentów, czyli Hades od Supergiant Games (twórcy Bastion i Transistor), które jest dostępne w usłudze wczesnego dostępu na wyłączność w sklepie Epic, Ashen od Annapurna/A44 (dostępne też na konsoli Xbox One) oraz Hello Neighbor: Hide and Seek od tinyBuild. Pozostałe gry to oczywiście Fortnite oraz Shadow Complex i Unreal Tournament. W ramach przedsprzedaży zakupić można też Genesis Alpha One, a wiele tytułów jest już anonsowanych w sklepie Epic Games Store jako dostępne wkrótce, ale i tak oferta nie prezentuje się zbyt okazale (szczególnie w porównaniu do takich konkurentów jak Steam czy nawet GOG). Przy okazji zapowiedziano, że Journey, czyli niezwykle uznana produkcja dostępna dotychczas jedynie na konsolach PlayStation, zostanie wydana przez Annapurna Interactive w sklepie Epic.
To jednak nie koniec, ponieważ platforma Epic Games oferować będzie co dwa tygodnie przez cały 2019 rok darmowe gry. Akcja rozpoczyna się już w tym roku, a konkretniej od 14 grudnia, kiedy do otrzymamy za darmo Subnautica, a następnie od 28 grudnia udostępniony zostanie bez żadnych opłat Super Meat Boy. Epic Games ma pomysł jak przyciągnąć twórców gier do siebie i proponuje po prostu większy od konkurenta procent udziałów w przychodach ze sprzedaży produktów. Dokładnie aż 88% pieniędzy trafi bezpośrednio na konto deweloperów, z kolei Epic zadowoli się jedynie 12% przychodami. Dla porównania dla platformy Steam podział ten wygląda 70 do 30, co przez wiele lat uchodziło za branżowy standard. Ostatnio nawet Valve postanowiło jednak zmienić swój cennik i w przedziale 10-50 mln dolarów zarobku prowizja zostanie obniżona o 5%, zaś jeżeli dany tytuł okaże się hitem, czyli przekroczy 50 mln dolarów, to prowizja zostanie obniżona do 20%.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Epic Games Store wystartował - ekskluzywne tytuły i darmowe gry