Facebook dołączył do stale powiększającej się listy firm, które wypowiedziały wojnę fałszywym informacjom otaczającym szczepienia. Media społecznościowe podejmują coraz większe kroki w tej walce, włączając w to banowanie powiązanych z tematem reklam oraz mocno ograniczając zasięgi i wpływ stron i grup antyszczepionkowców. Facebook nie zdecydował się na całkowite usunięcie zawartości udostępnianej przez antyszczepionkowców. Firma mocno jednak redukuje pozycję grup w rankingu, "które rozprzestrzeniają fake newsy o szczepionkach", co oznacza w praktyce, że treści pochodzące z takich stron nie będą się zbyt często pojawiać na tablicach oraz w wynikach wyszukiwania. Co więcej, nie będą się również wyświetlać w rekomendacjach oraz podpowiedziach przy wpisywaniu fraz w polu wyszukiwania.
Coraz więcej światowych firm i organizacji podejmuje aktywne kroki w walce z fałszywymi informacjami rozsiewanymi przez antyszczepionkowców.
Dodatkowo reklamy zawierające fałszywe informacje o szczepionkach będą zabronione w serwisie. Zlikwidowano również znaczniki w stylu "kontrowersje ze szczepieniami", pomagające dotrzeć do konkretnych odbiorców. Każde konto reklamowe, które będzie ignorować nowe postanowienia, zostanie trwale usunięte. Należący do Facebooka Instagram również zmieni się w nadchodzących tygodniach. Serwis, którego główną treścią są zdjęcia, nie będzie więcej wyświetlał zawartości od antyszczepionkowców na głównej stronie, ani na stronach hashtagów. Oprócz szukania sposobów na zwalczenie grup dezinformacyjnych, Facebook stara się wprowadzić nowe sposoby edukowania na temat szczepień, zwłaszcza gdy odbiorca styka się z treściami serwowanymi przez przeciwników szczepionek.
Trzeba jednak podkreślić, że Facebook nie będzie ukrywał ani usuwał pojedynczych wpisów tych kontrowersyjnych społeczności, a na celowniku znajdują się wyłącznie grupy, strony i reklamy. Aby odróżnić fakty od fikcji, Facebook będzie wykorzystywał informacje pozyskane od Światowej Organizacji Zdrowia oraz amerykańskich Centrów Kontroli i Prewencji Chorób. Organizacje identyfikowały już oszustwa związane ze szczepieniami i Facebook będzie podejmował akcje, gdy tylko jakiekolwiek wprowadzające w błąd wpisy pojawią się na platformie. W ubiegłym tygodniu na podobne działania zdecydowało się YouTube, blokując kanałom antyszczepionkowców możliwości zarabiania oraz uniemożliwiając tworzenie reklam.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Facebook dołącza do YouTube i idzie na wojnę z antyszczepionkowcami