Według The Information Facebook pracuje nad własnym smartwatchem, który otrzymałby Androida, chociaż nie doprecyzowano czy chodzi o dedykowaną inteligentnym zegarkom specjalną wersję systemu mobilnego Google - WearOS. Nie koniecznie musi być to Android, ponieważ platforma społecznościowa ma także rozwijać autorskie oprogramowanie mającego trafić m.in. do inteligentnych zegarków. Jeśli ktoś liczył na rewolucję to raczej poczuje rozczarowanie, bowiem smartwatch nie będzie odbiegał od już dostępnych konkurencyjnych propozycji i skupi się na monitorowaniu funkcji życiowych użytkownika, śledzeniu aktywności fizycznej czy dostarczaniu powiadomień. Ciekawszy jest natomiast fakt, iż zegarek byłby zintegrowany z goglami wirtualnej rzeczywistości Oculus. Dałoby to nowe możliwości, których na próżno szukać w innych smartwatach.
Według The Information Facebook pracuje nad własnym smartwatchem oraz inteligentnymi okularami.
To jednak nie wszystko. Firma Marka Zuckerbega rozwija także inteligentne okulary przygotowywane wraz z Ray-Ban oraz powołała odrębną inicjatywę Project Aria mającej zajmować się nowymi zagadnieniami związanymi z AR. Prezentacja okularów miałaby odbyć się w 2021 roku. Zgodnie z udostępnioną informacją przez serwis The Verge, partnerstwo Facebooka z Ray-Ban różni się od Project Aria, zaś w przypadku tego ostatniego nie ma planów komercjalizacji. Ambitne plany giganta social raczej nie są zaskoczeniem ze względu na to, że przedsiębiorstwo zatrudnia ponad 6000 ludzi pracujących nad różnymi projektami rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości oraz w ramach istniejących działów sprzętowych, takich jak Oculus i Portal, jak również eksperymentalnych inicjatyw w ramach Facebook Reality Labs.
Facebook to firma, która mimo kontrowersji generuje rekordowe przychody. W czwartym kwartale 2020 roku ekipa Marka Zuckerberga mogła pochwalić się 28,1 mld dolarów, co oznacza wzrost o 33% rok do roku. Dave Wehner, dyrektor finansowy Facebooka, powiedział w komunikacie prasowym, że firma skorzystała na gwałtownym wzroście handlu elektronicznego w czasie pandemii, a konsumenci przestawili się "na produkty i odeszli od usług". Facebook spodziewa się, że tempo wzrostu będzie "stabilne lub nieznacznie przyspieszy" w pierwszej połowie 2021 roku z powodu pandemii, która zmniejszyła przychody z reklam w pierwszej połowie 2020 roku.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Facebook ma pracować nad smartwatchem i inteligentnymi okularami