Facebook z pewnością nie może zaliczyć minionych miesięcy do udanych. Portal społecznościowy Marka Zuckerberga jest związany z największą tegoroczną aferą Cambridge Analytica i wyciekiem informacji o 87 milionach użytkowników. W międzyczasie na jaw wychodziły kolejne kontrowersje, m.in. związane z systemem szkoleń administratorów serwisu, którzy według doniesień stosowali kontrowersyjną politykę akceptacji nieodpowiednich treści. Następnym skandalem uderzającym w Facebooka miały być doniesienia o rzekomej współpracy Zuckerberga z przedstawicielami banków w celu wymiany danych o prywatnych kontach, choć amerykańska korporacja zaprzeczyła tym pogłoskom. Teraz nad gigantem ponownie zebrały się poważne czarne chmury.
Według najnowszych doniesień, Facebook wykorzystuje nasze numery telefonów m.in. do tworzenia spersonalizowanych reklam.
Otóż z informacji podanych przez redakcję Gizmodo wynika, iż Facebook używa numerów telefonów posiadaczy kont, służących do dwuetapowego uwierzytelniania, w celach reklamowych (krótko mówiąc, przekazuje je innym firmom). Wspomniana weryfikacja ma za zadanie zwiększyć nasze bezpieczeństwo, a kody służące do odblokowania dostępu do strony dostajemy np. poprzez wiadomości tekstowe, więc wykorzystywanie tego rodzaju wrażliwych danych jest oczywiście niedopuszczalne, ale okazuje się, że ma miejsce, co o dziwo potwierdził sam zainteresowany, czyli Facebook. Co ważne, dzieje się to nawet pomimo ustawienia najwyższego możliwego poziomu prywatności konta. Sprawa wyszła na jak dzięki eksperymentalnemu badaniu, w którym udział wzięli m.in. profesor Alan Mislov z uniwersytetu Northeastern University i Kashmir Hill, redaktorka Gizmodo.
Praktyka Facebooka obejmuje nie tylko nasze dane, ale także te dostępne w ramach synchronizacji kontaktów niestanowiących naszej własności. W tym przypadku procedura testowa polegała na stworzeniu reklamy dedykowanej konkretnemu kontu, zawierającemu numer telefonu do przytoczonego naukowca. Chociaż Mislov nie podawał numeru popularnemu serwisowi, to ostatecznie zobaczył identyczną reklamę. Na doniesienia postanowiła zareagować rzeczniczka Facebooka, która poinformowała, iż faktycznie używają zebranych informacji do proponowania bardziej spersonalizowanych propozycji reklamowych czy samego doświadczenia na portalu. Szczegóły odnośnie wykorzystywania tych wrażliwych danych mają być z kolei dość jasno określone. Tłumaczenie jest dość kuriozalne, a ekipa Marka Zuckerberga może w związku z tym stanąć w obliczu największego kryzysu od momentu powstania Facebooka - szkoda tylko, że dotyka to bezpośrednio nas samych.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Facebook potwierdził, że wykorzystuje numery telefonów do celów reklamowych