Mark Zuckerberg zachwycił się technologią metaverse do tego stopnia, że postanowił dokonać zmiany nazwy swojego przedsiębiorstwa z Facebooka na Meta Platforms. Jednak czy rebranding był krokiem w dobrą stronę? Z finansowego punktu widzenia niekoniecznie.
Przedsiębiorstwo znane wcześniej jako Facebook zmieniło nazwę na Meta Platforms, która jest związana ze światem metaverse. Z biznesowego punktu widzenia rebranding nie był idealnym pomysłem, na co wskazują dane. New York Mag donosi, że od momentu zmiany nazwy wartość rynkowa firmy spadła o 500 miliardów dolarów amerykańskich. Meta straciła zarazem pozycję szóstej co do wielkości korporacji świata pod względem kapitalizacji rynkowej i znalazła się na jedenastym miejscu. Giganta social media wyprzedziły w rankingu NVIDIA oraz Tencent. Z drugiej strony problemy Facebooka wynikają nie tylko ze zmiany nazwy, ale także regulacji w zakresie prywatności wprowadzonych w iOS 14, które umożliwiają użytkownikom rezygnację z reklam ukierunkowanych.
Od momentu zmiany nazwy wartość rynkowa Meta Platforms (dawnego Facebooka) spadła o 500 mld USD.
Meta powiedziała, że zmiana spowoduje w tym roku spadek przychodów z reklam o 10 miliardów dolarów. Google wprowadza podobne środki ochrony prywatności w Androidzie, aczkolwiek rozwiązania producenta z Mountain View nie są aż tak konkretne, jak Apple i pojawią się gdzieś za dwa lata. Facebook odnotował ponadto spadek liczby aktywnych użytkowników w czwartym kwartale 2021 roku. Informacja ta doprowadziła do spadku kursu akcji o 20%. Dział AR i VR (Reality Labs), stanowiący ważną część planów Meta dotyczących metaverse, odnotował w 2021 roku stratę w wysokości 10,2 miliarda dolarów. Meta nadal ma kapitalizację rynkową w wysokości 561 miliardów dolarów.
W czwartym kwartale firma zarobiła 33,76 miliarda dolarów i jest to progres o 20% rok do roku, a ogólna liczba aktywnych użytkowników dziennie we wszystkich aplikacjach nieznacznie wzrosła, więc z pewnością nie mamy do czynienia z poważnym kryzysem platformy społecznościowej. Meta ogłosiła wprowadzenie nowej funkcji Facebook Reels pozwalającej na publikowanie trwających maksymalnie 60 sekund filmików z różnymi dodatkami efektami itp. Rozwiązanie to wzorowane jest na Instagram Reels.
Zobacz także:
- Amazon usuwa Black Lives Matter ze swojej platformy charytatywnej
- YouTube chce zablokować przycisk "udostępnij" i linkowanie. To kolejny element walki z dezinformacją
- Radeon 680M - nowe iGPU w Ryzenach 6000 pokonuje samodzielne karty graficzne
Pokaż / Dodaj komentarze do: Meta straciła na wartości od czasu zmiany nazwy