Facebook szkaluje Apple za wprowadzenie opcji wyłączenia śledzenia użytkowników w aplikacjach

Facebook szkaluje Apple za wprowadzenie opcji wyłączenia śledzenia użytkowników w aplikacjach

Apple postanowiło bardziej zadbać o prywatność użytkowników systemu iOS, co nie wszystkim się spodobało. Facebook w środę oskarżył producenta iPhone'ów o zachowanie antykonkurencyjne. Dan Levy, wiceprezes Facebooka ds. Reklam i produktów biznesowych, wypalił podczas spotkania z prasą, że: "Apple zachowuje się antykonkurencyjnie, wykorzystując swoją kontrolę nad App Store, aby czerpać korzyści z zysków kosztem twórców i małych firm. Kropka." Dodatkowo Facebook opublikował całostronicowe reklamy prasowe m.in. w The New York Times, Wall Street Journal i The Washington Post, aby skrytykować zmiany w polityce prywatności Apple iOS 14. Reklamy zatytułowane są "Stawiamy czoła Apple w imieniu małych firm na całym świecie", ponieważ "ograniczy to firmom możliwość wyświetlania spersonalizowanych reklam i skutecznego docierania do klientów". Facebook sprzeciwia się zmianom,  które będą wymagały od aplikacji uzyskania zgody użytkownika na jego śledzenie. Facebook nie godzi się z tym i uważa, że użytkownicy nie powinni sami decydować, czy są śledzeni, czy nie, argumentując, że Apple jedynie zaszkodzi małym firmom.

Facebook atakuje Apple za prowadzenie możliwości wyłączenia śledzenia w aplikacjach w iOS 14. Facebookowi nie mieści się w głowie, że ktoś może próbować dać użytkownikom nieco więcej prywatności.

W reklamie Facebook mówi, że reklamodawcy małych firm są skazani na spadek przychodów o 60%, ponieważ Facebook i jego aplikacje będą musiały zapytać użytkownika o zgodę na śledzenie. Reklama kończy się stwierdzeniem "małe firmy zasługują na to, by je usłyszeć". Facebook jest często atakowany ze względu na gromadzenie danych dla swoich klientów, nie zważając na prywatność użytkowników i ich preferencje. Dzięki temu stał się jedną z najlepszych platform reklamowych, które pozwalają reklamodawcom docierać do odbiorców z największą skutecznością. Wraz ze zmianami, które nadejdą w iOS 14, aplikacje będą musiały prosić użytkowników o pozwolenie na ich śledzenie w internecie i istnieje duże prawdopodobieństwo, że wielu użytkowników skorzysta z nowych opcji. Apple daje konsumentom możliwość chronienia swoich danych i prywatności oraz podejmowania świadomej decyzji, która aplikacja może uzyskać do nich dostęp. Facebook natomiast postrzega to jako atak na małe firmy.

Facebook przeszedł również do ofensywy na swoim blogu, punktując jak polityka prywatności Apple będzie szkodliwa dla darmowego internetu i podzielił się szczegółami, w jaki sposób zaszkodzi małym firmom. Facebook twierdzi, że polityka egzekwowana przez AppTrackingTransparency w iOS 14 dotyczy zysku, a nie prywatności. Zmusi to firmy do korzystania z subskrypcji i innych płatności w aplikacji w celu uzyskania przychodów, co oznacza, że ​​Apple odniesie zysk, a wiele bezpłatnych usług będzie musiało rozpocząć pobieranie opłat lub wycofać się z rynku. Facebook zaznacza, że nie zgadza się z podejściem Apple, ale nie ma innego wyjścia, jak tylko pokazać ich działania. Portal społecznościowy podporządkuje się, żeby nie zaszkodzić firmom, które chce wspierać. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Facebook szkaluje Apple za wprowadzenie opcji wyłączenia śledzenia użytkowników w aplikacjach

 0