Jak donosi Financial Times, amerykański gigant social media współpracuje z wytwórniami płytowymi celem opracowania umowy monetyzującej muzykę na swoim portalu.
W kwestii praw autorskich i tantiem, dla przykładu YouTube uiściło opłaty w wysokości miliarda dolarów przedstawicielom przemysłu muzycznego. Wytwórnie coraz agresywniej upominają się o honoraria płynące z dystrybuowania ich muzyki w internecie. Facebook pracuje obecnie nad systemem identyfikacji utworów, który umożliwiłby szybkie usuwanie naruszających prawa autorskie klipów.
Według National Music Publishers Association, tylko tej jesieni na Facebooku pojawiło się 900 różnych klipów zawierających 33 przeboje z czołówek list przeboju Billboardu, które łącznie zyskały 600 milionów odsłon. Naturalną koleją rzeczy jest więc monetyzacja tychże wyświetleń. Financial Times przewiduje, że Facebook osiągnie porozumienie jeszcze przed wiosną 2017.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Facebook tworzy narzędzie zwalczające filmiki naruszające prawa autorskie