Facebook wprowadza reklamy do gogli VR Oculus. Pojawią się w grach i aplikacjach

Facebook wprowadza reklamy do gogli VR Oculus. Pojawią się w grach i aplikacjach

Przejęcie Oculusa przez Facebooka w 2014 roku wywołało wiele obaw fanów gogli do wirtualnej rzeczywistości, którzy z niepokojem patrzyli na przyszłość firmy. Z drugiej strony status Facebooka jako giganta technologicznego pozwolił poczynić wielkie postępy na platformie VR, a Oculus nieustannie wprowadza innowacje. Niestety połączenie obu firm wywołało również niepożądane działania, takie jak wymóg posiadania konta na platformie mediów społecznościowych i to pod groźbą braku dostępu do urządzenia. To jednak nie koniec negatywnego wpływu giganta społecznościowego i reklamowego na gogle VR. Facebook zapowiedział bowiem, że aplikacjach na sprzęt Oculus będzie wyświetlać... reklamy.

Facebook wprowadza reklamy do gogli VR Oculus. To kolejne kontrowersyjne działanie giganta, który wcześniej wprowadził od użytkowników gogli wymóg posiadania konta na Facebooku.

Oculus ujawnił, że Facebook wkrótce wstawi reklamy do wielu aplikacji Oculus, w tym do wydanej w zeszłym roku popularnej gry VR "Blaston", z zamiarem stworzenia samodzielnej platformy reklamowej dla VR. Według giganta reklamy będą sprawdzać profil na Facebooku, a także "czy przeglądałeś treści, zainstalowałeś, aktywowałeś lub subskrybowałeś aplikację Oculus, dodałeś aplikację do koszyka lub listy życzeń, jeśli zainicjowałeś płatność lub kupiłeś aplikację na platformie Oculus, a na koniec, niezależnie od tego, czy wyświetliłeś, najechałeś, zapisałeś lub kliknąłeś reklamę w aplikacji innej firmy". Czyli jak to u Facebooka - pełna kontrola.

Do tej pory powszechne było myślenie, że pojęcie reklam w przestrzeni VR wciąż jest na wczesnym etapie rozwoju, jednak za chwilę może to ulec zmianie. Oculus twierdzi, że gdy zobaczymy, jak przebiegnie test i uwzględnimy opinie od programistów i społeczności, podamy więcej szczegółów na temat tego, kiedy reklamy mogą stać się szerzej dostępne na platformie Oculus i w aplikacji mobilnej Oculus, a także wskazówki dla firm i programistów zainteresowanych reklamą w Oculus". Reklamy są kontrowersyjną metodą zarabiania i mogą wywołać słuszną negatywną reakcję, jeśli będą pojawiać się w aplikacjach, za które użytkownicy gogli Oculus VR zapłacili. Wprowadzenie reklam jest jednak pewne, patrząc na dotychczasowe działania Facebooka.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Facebook wprowadza reklamy do gogli VR Oculus. Pojawią się w grach i aplikacjach

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł