W dobie agresywnych reklam opartych o Flash, trudno sobie wyobrazić sobie życie bez Adblocka - szczególnie każdemu szanującemu zasoby komputera i swoje zdrowie psychiczne użytkownikowi PC. Niemniej jednak Facebook, jedna z największych platform reklamowych na świecie, kilka dni temu rozpoczął zawziętą kampanię przeciwko użytkownikom Adblocka.
Zaczęło się we wtorek - Facebook wprowadził zmiany kodu swojego portalu, w wyniku których reklamy wyświetlane przez popularny serwis omijają skrypty Adblocka. Facebook wydał oświadczenie o tym, że preferencyjne wybieranie reklam jest lepszym wyjściem, niż używanie "inwazyjnych narzędzi" jak Adblock, a także krytykował używanie tego typu oprogramowania za to, że odcina to firmom możliwości dojścia do nowych klientów. W przeciągu kilku godzin, twórcy Adblocka obiecali znaleźć obejście na mechanizmy Facebooka, a wczoraj wieczorem czasu polskiego wydali uaktualnienie, które miało ponownie pozbywać się reklam Facebooka. Amerykański gigant mediów społecznościowych tym razem oskarża developerów Adblocka o to, że ukrywa posty znajomym oraz stronom społecznościowym. Według najnowszych informacji Facebook właśnie wprowadza kolejne zmiany kodu, które blokują usprawnione rozwiązanie Adblocka. Ciekawe jak zareagują twórcy przeglądarkowego rozszerzenia?
Facebook ma nad Adblockiem znaczną przewagę - wszelkie zmiany dokonywane są po stronie ich serwera automatycznie, natomiast użytkownicy Adblocka na niektórych platformach muszą uaktualnić swoje filtry ręcznie, przez co Facebook może wyprzedzać ich poczynania.
Blokowanie reklam jest bardzo kontrowersyjnym tematem powodującym konflikt interesów - firmy generują dzięki nim zyski; natomiast użytkownicy stron internetowych cenią sobie przejrzystość, a także bezpieczeństwo (część reklam może stosować tzw. social engineering, lub zawiera malware) - o szybszym funkcjonowaniu stron nie wspominając. W przyszłości należy spodziewać się eskalacji problemu, a konflikt Facebooka i Adblocka może wywołać niemałą elektroniczną wojnę.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Facebook wyjątkowo utrudnia życie posiadaczom Adblocka