Facebook zastrasza użytkowników, żeby zezwalali na śledzenie swojej aktywności na iPhone'ach

Facebook zastrasza użytkowników, żeby zezwalali na śledzenie swojej aktywności na iPhone'ach

Kiedy Apple po raz pierwszy ogłosiło, że zamierza wprowadzić transparentność śledzenia aplikacji oraz umożliwić użytkownikom zablokowanie śledzenia, jedna firma dosłownie oszalała - chodzi tu oczywiście o Facebooka, który nawet opublikował dwie reklamy w gazetach, narzekając, że Apple App Tracking Transparency zabije małe firmy, ponieważ nowa funkcjonalność zmniejszy zasięgi, jaki te firmy uzyskują z reklam online. Oczywiście nie zapominajmy, że to Facebook zarobił w zeszłym roku 84 miliardy dolarów właśnie z reklam internetowych. Analityk Ashkan Soltani opublikował tweet na temat planu Facebooka dotyczącego zastosowania funkcji Apple App Tracking Transparency (ATT). ATT wysyła monity z aplikacji innych firm z pytaniem, czy użytkownicy chcą wyrazić zgodę na śledzenie ich działań w innych aplikacjach i internecie. Informacje te są gromadzone i wykorzystywane do wysyłania osobistych reklam, a także do zbierania danych osobowych.

Facebook próbuje zastraszać użytkowników, insynuując, że jeśli zablokują śledzenie i nie zrezygnują z prywatności w iOS, to będą musieli płacić za dostęp do Facebooka i Instagrama.

Aby przekonać użytkowników do włączenia śledzenia w innych aplikacjach i witrynach internetowych, Facebook stosuje taktykę zastraszania, że muszą włączyć śledzenie w ramach struktury App Tracking Transparency w iOS 14.5, żeby usługa była dostarczana bezpłatnie. Obrazy powiadomień poprzedzających monit, sprawiają,  że odmowa pozwolenia na śledzenie może wymagać od użytkowników pobierania opłat za dostęp do aplikacji mediów społecznościowych. Facebook próbuje insynuować również na swoim FAQ, że jeśli użytkownik zdecyduje się wyłączyć śledzenie, być może będzie musiał zapłacić za korzystanie z Facebooka lub Instagrama.

Znaczna część modelu biznesowego Facebooka opiera się na sprzedaży reklam w jego aplikacjach i usługach. Na przykład małe firmy mogą wykorzystywać działalność reklamową Facebooka do kierowania reklam do określonych klientów lub grup demograficznych. Jeśli jednak użytkownicy iOS 14.5 zdecydują się zrezygnować ze śledzenia, Facebook może mieć mniej danych, aby dostarczać użytkownikom te spersonalizowane reklamy. Aktualizacja została udostępniona publicznie w zeszłym tygodniu i każdego dnia coraz więcej aplikacji zaczyna wyświetlać użytkownikom monit ATT. Facebook już pokazywał wcześniej, jak będzie wyglądał monit, a teraz, po wydaniu aktualizacji, gigant mediów społecznościowych powoli zaczyna udostępniać swoją kampanię użytkownikom. Jak zauważył Ashkan Soltani na Twitterze, Facebook zaktualizował swój komunikat, dodając informację "Pomóż w utrzymaniu darmowego Facebooka". Niektóre firmy starają się przekupić użytkowników, pokazując ekrany typu "zezwól na śledzenie i wygraj 100 USD", jednak jest to sprzeczne z regulaminem Apple. Insynuacje na temat modelu biznesowego zdają się nie łamać zasad producenta iPhone'ów.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Facebook zastrasza użytkowników, żeby zezwalali na śledzenie swojej aktywności na iPhone'ach

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł