Facebook podobno planuje zmienić nazwę swojej firmy w przyszłym tygodniu, aby odzwierciedlić swoje najnowsze plany budowania ogromnego metaverse (wirtualnego świata), a tak przynajmniej twierdzą źródła powiązane z tematem.
Nadchodząca zmiana nazwy, o czym dyrektor generalny Mark Zuckerberg planuje porozmawiać na dorocznej konferencji Connect, 28 października (może jednak ujawnić ją wcześniej), ma sygnalizować ambicje giganta technologicznego, który chce być znany nie tylko z mediów społecznościowych i wszystkich bolączek, które się z tym wiążą. Będzie to więc swoisty rebranding, który prawdopodobnie pozycjonować ma aplikację Facebooka jako jeden z wielu produktów firmy macierzystej, nadzorującej grupy takie jak Instagram, WhatsApp, Oculus i inne. Rzecznik Facebooka odmówił komentarza do tej historii.
Facebook podobno planuje zmienić nazwę swojej firmy w przyszłym tygodniu, aby odzwierciedlić swoje najnowsze plany budowania ogromnego metaverse.
Facebook ma już ponad 10 000 pracowników tworzących sprzęt konsumencki, taki jak okulary AR, które zdaniem Zuckerberga będą w końcu tak wszechobecne jak smartfony. W lipcu szef Facebooka powiedział, że w ciągu najbliższych kilku lat „skutecznie przejdziemy od ludzi postrzegających nas przede wszystkim jako firmę zajmującą się mediami społecznościowymi do bycia firmą metaverse”.
Rebranding może również posłużyć do dalszego oddzielenia futurystycznej pracy, na której koncentruje się Zuckerberg, od platformy społecznościowej, która ostatnimi czasy znajduje się pod mocnym ostrzałem. Była pracowniczka, który został sygnalistką, Frances Haugen, niedawno ujawniła The Wall Street Journal całą masę obciążających wewnętrznych dokumentów i zeznała o nich przed Kongresem. Organy antymonopolowe w Stanach Zjednoczonych i innych krajach próbują rozbić firmę, a zaufanie publiczne do sposobu, w jaki Facebook prowadzi interesy, spada.
Facebook nie jest pierwszą znaną firmą technologiczną, która zmieniła nazwę swojej firmy w miarę rozszerzania się ambicji. W 2015 r. Google całkowicie zreorganizowało się w ramach holdingu Alphabet, częściowo po to, by zasygnalizować, że nie jest już tylko wyszukiwarką, ale rozległym konglomeratem firm produkujących autonomiczne samochody i technologie medyczne. Snapchat zmienił nazwę na Snap Inc. w 2016 roku, w tym samym roku, w którym zaczął nazywać siebie „firmą fotograficzną” i zadebiutował swoją pierwszą parą inteligentnych okularów Spectacles. Nowa nazwa firmy Facebook jest zaś ściśle strzeżoną tajemnicą i nie jest powszechnie znana, nawet wśród kierownictwa wyższego szczebla.
Facebook stale kładzie podwaliny pod większą koncentrację na technologii nowej generacji. Zeszłego lata utworzył dedykowany zespół Metaverse. Niedawno ogłosił, że szef AR i VR, Andrew Bosworth, zostanie awansowany na stanowisko dyrektora ds. technologii. Zaledwie kilka dni temu Facebook ogłosił plany zatrudnienia 10 000 dodatkowych pracowników do pracy nad metaverse w Europie. Sprawę komplikuje fakt, że chociaż Facebook w ostatnich tygodniach mocno promował ideę metaverse, nadal nie jest to koncepcja szeroko rozumiana. Termin ten został pierwotnie wymyślony przez powieściopisarza science fiction Neala Stephensona, aby opisać wirtualny świat, do którego ludzie uciekają z dystopijnej rzeczywistości. Teraz jest zaś wykorzystywany przez jedną z największych i najbardziej kontrowersyjnych firm na świecie, która będzie musiała wyjaśnić, dlaczego warto zagłębić się w jej wirtualny świat.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Facebook zmieni nazwę. Firma stawia na rebranding