Meta oficjalnie przyznała, że feed Facebooka jest zalewany przez zbyt wiele spamerskich treści. W nowym komunikacie firma zapowiada, że zacznie „zdecydowanie rozprawiać się” z najgorszymi przypadkami. „Feed Facebooka nie zawsze pokazuje świeże, angażujące posty, które sprawiają Ci radość, pracujemy nad tym.”
Koncern zamierza ograniczyć zasięgi twórców, którzy publikują posty z „długimi, rozpraszającymi opisami” lub z opisami nieadekwatnymi do treści posta. Takie konta nie będą też mogły zarabiać na swojej aktywności. Meta zapowiada także bardziej agresywne działania wobec „sieci spamerskich, które koordynują fałszywe zaangażowanie” – m.in. ukrywanie komentarzy z tych kont i usuwanie stron tworzonych wyłącznie po to, by sztucznie zwiększać zasięgi. Testowana jest również nowa funkcja umożliwiająca użytkownikom anonimowe „minusowanie” komentarzy, które uznają za nieprzydatne.
Meta zapowiada, że zamierza także bardziej promować twórców publikujących oryginalne treści i zwalczać kradzież contentu.
Aktualizacja pojawia się w czasie, gdy Meta stara się uczynić Facebooka bardziej atrakcyjnym dla „młodych dorosłych”. Niedawno przywrócono zakładkę skupioną na treściach od znajomych, co Mark Zuckerberg opisał jako powrót do „oryginalnego Facebooka”.
Facebook coraz mniej ciekawy dla młodych użytkowników
Warto jednak zauważyć, że Meta w swoim ogłoszeniu nie wspomina o jednym z najbardziej uciążliwych ostatnio zjawisk, tzw. „AI slop”. Chodzi o dziwne, często absurdalne obrazy generowane przez sztuczną inteligencję, które mają tylko jeden cel: masowo zdobywać zaangażowanie i zarabiać na kliknięciach.
Poza treściami generowanymi przez AI, użytkownicy od lat skarżą się na zalew starych postów z Reddita, przeterminowanych newsów o celebrytach czy masowych wpisów zachęcających do komentowania w stylu „napisz amen” albo „rozwiąż prostą zagadkę”. Meta zapowiada, że zamierza także bardziej promować twórców publikujących oryginalne treści i zwalczać kradzież contentu. Jednak biorąc pod uwagę łatwość produkowania spamu AI w porównaniu do tworzenia wartościowych materiałów, droga do oczyszczenia Facebooka ze spamu może być jeszcze bardzo długa.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Facebook zmienia algorytm, doczekaliśmy się - Meta w końcu bierze się za spam