Fenomenalny emulator Nintendo 64 pod API Vulkan

Fenomenalny emulator Nintendo 64 pod API Vulkan

Różnica, którą w wydajności robi Vulkan jest faktem. Od momentu swojej premiery w lutym wspomógł już kilka nowych gier, m.in. DOOMa. Jak się okazuje, nowe API służy nie tylko teraźniejszości…

Twórcy libretro API wkomponowali Vulkan w swój projekt RetroArch, który umożliwia emulację legendarnej konsoli Nintendo 64. Po raz pierwszy w historii prawdopodobnie będzie można pograć w klasyki z japońskiego 64-bitowca w sensowny sposób, zachowując natywną prędkość rozgrywki.

Wśród grywalnych pozycji są już takie klasyki jak Super Mario 64, Mario Kart 64 i Legend of Zelda: Majora's Mask, a także kilka innych mniej popularnych lecz także znakomitych produkcji, jak Jet Force Gemini, Killer Instinct Gold czy Body Harvest.

W tym momencie już można mówić o sporym sukcesie, gdyż to pierwszy emulator, który potrafi wykorzystywać asynchroniczne obliczenia, ekskluzywne wyłącznie dla DirectX12 i Vulkana, aby precyzyjnie emulować GPU. Całość nie działa jeszcze idealnie, ale projekt jest ciągle systematycznie ulepszany. W przyszłości ma ukazać się port na Androida stworzony z myślą o tablecie Nvidia Shield. Obecny status emulatora to pre-alpha.

Przyczyną kiepskiego stanu emulacji konsoli jest skomplikowana architektura N64 złożona z wielu niestandardowych procesorów taktowanych w zupełnie odmienny sposób

Minimalne wymagania to GPU Nvidia z serii Maxwell lub AMD Radeon 250, a także sterowniki Vulkan i wreszcie najnowsza wersja emulatora RetroArch.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Fenomenalny emulator Nintendo 64 pod API Vulkan

 0