Ferrari nie chce elektryków. Silniki spalinowe są "ważną część dziedzictwa" marki

Ferrari nie chce elektryków. Silniki spalinowe są "ważną część dziedzictwa" marki

Według dyrektora generalnego Ferrari, firma będzie kontynuować rozwój i produkcję silników spalinowych (ICE) jeszcze przez co najmniej kilkanaście, jeśli nie kilkadziesiąt lat, mimo apeli wielu kluczowych rynków o przechodzenie na pojazdy elektryczne.

Wizja firmy zakłada, że pojazdy z silnikami spalinowymi będą nadal stanowiły "ważną część dziedzictwa" marki Ferrari. Podczas gdy większość producentów samochodów dąży do osiągnięcia sprzedaży samochodów elektrycznych na poziomie od 30% do 50% do roku 2025, Ferrari planuje wprowadzić swój pierwszy w pełni elektryczny pojazd jeszcze w tym roku, co będzie stanowiło zaledwie 5% całkowitej sprzedaży do roku 2026.

Ferrari nie zamierza rezygnować z silników spalinowych, które są częścią dziedzictwa marki i zapowiada ich rozwój jeszcze przez wiele lat. Firma nie będzie narzucać klientom co powinni kupować.

Ferrari jasno wyraża wątpliwości co do pełnej gotowości pojazdów elektrycznych do zastosowania w supersamochodach. Pomimo to, technologia elektryczna oferuje znacznie większą moc oraz natychmiastowy moment obrotowy. W ostatnim czasie kilka start-upów i producentów samochodów pracuje nad udowodnieniem, że technologia ta jest już gotowa do takiego zastosowania. Przykładem jest w pełni elektryczny Lotus Evija, który dysponuje mocą ponad 2000 KM (1500 kW) oraz momentem obrotowym wynoszącym 1704 Nm, zapewniając imponujące przyspieszenie od 0 do 300 km na godzinę w nieco ponad dziewięć sekund.

Według niedawnej wypowiedzi dyrektora generalnego Ferrari, Benedetto Vigny, firma nie zamierza narzucać klientom, co powinni kupować, mimo rosnących apeli o zrównoważony transport. Vigna podkreślił, że Ferrari będzie kontynuować produkcję samochodów z silnikami spalinowymi, opierając się na "ważnej części dziedzictwa" marki, zamiast skupiać się na pojazdach elektrycznych. Vigna zauważył, że dyktowanie klientom wyboru byłoby "aroganckie". Zdaniem Ferrari, podążanie w kierunku pojazdów elektrycznych nie jest obecnie priorytetem, ale firma stale monitoruje rozwój technologii i innowacje w tym obszarze.

Ferrari oferuje obecnie cztery modele hybrydowe, ale do 2025 r. nadal nie ma planów dotyczących pojazdów wyłącznie elektrycznych. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Ferrari nie chce elektryków. Silniki spalinowe są "ważną część dziedzictwa" marki

 0