Final Fantasy XVI na PC za niecały miesiąc. Możecie już sprawdzić demo

Final Fantasy XVI na PC za niecały miesiąc. Możecie już sprawdzić demo

Square Enix wspominało o wydaniu Final Fantasy XVI na PC jeszcze przed jego premierą na PlayStation 5 w zeszłym roku. Teraz firma potwierdziła, że ​​pecetowy port zadebiutuje za niecały miesiąc. Gracze mogą już sprawdzić ten tytuł na swoim sprzęcie, pobierając bezpłatną wersję demonstracyjną i weryfikując wymagania systemowe.

Ruszyły już zamówienia przedpremierowe na wersję Final Fantasy XVI na PC, która będzie dostępna na Steamie i w Epic Games Store od 17 września. Na obu platformach dostępne jest obecnie bezpłatne demo, a cena gry zaczyna się od 199 zł. 

Wersja demonstracyjna pozwala użytkownikom przetestować wydajność gry i poznać ustawienia dla naszego PC. Square Enix podało również podstawowe wymagania systemowe, zaznaczając, że pełna wersja będzie potrzebowała aż 170 GB przestrzeni dyskowej, więc zainteresowani gracze powinni zadbać o tak dużo miejsca na swoich SSD/HDD. Pozostałe wymagania systemowe są porównywalne z wymaganiami najnowszych gier AAA. 

Ruszyły już zamówienia przedpremierowe na Final Fantasy XVI na PC, które które zadebiutuje na tej platformie już 17 września.

Final Fantasy XVI potrzebuje minimum 16 GB pamięci i 8 GB pamięci wideo, aby uzyskać 30 klatek na sekundę w rozdzielczości 720p. Dla tego poziomu wydajności Square Enix zaleca karty graficzne takie jak AMD Radeon RX 5700, Intel Arc A580 lub NVIDIA GeForce GTX 1070. Aby osiągnąć 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 1080p, potrzebujemy co najmniej Radeona RX 6700 XT lub GeForce'a RTX 2080. Zalecane procesory to AMD Ryzen 7 5700X lub Intel Core i7-10700.

Chociaż nie podano specyfikacji dla rozgrywki w rozdzielczości 1440p lub 4K, Final Fantasy XVI obsługuje DLSS 3, generowanie klatek FSR i XeSS, co może pomóc w osiągnięciu wyższych rozdzielczości. RPG obsługuje również DLAA i maksymalnie 240 klatek na sekundę. 

Pomimo pochlebnych recenzji, oryginalna edycja Final Fantasy XVI na PlayStation 5 sprzedała się poniżej oczekiwań wydawcy, ale reżyser Hiroshi Takai zapewnił niedawno Rock Paper Shotgun, że przyszłość długoletniej serii jest bezpieczna. Pomimo spadku kapitalizacji rynkowej Square Enix w zeszłym roku o 30 procent, stabilne przychody z MMO Final Fantasy XIV pomogły zrównoważyć część strat.

Stosunkowo ograniczona baza użytkowników PS5 w porównaniu z poprzednimi platformami, na których ukazywały się gry Final Fantasy, mogła przyczynić się do słabszych wyników sprzedaży. Takai wyjaśnił, że jednoczesne wydanie gry na PC nigdy nie było jednak możliwe, nawet gdyby Square Enix nie podpisało sześciomiesięcznej umowy na wyłączność z Sony. Studio odpowiedzialne za stworzenie gry rozpoczęło prace nad portem PC dopiero po premierze PS5.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Final Fantasy XVI na PC za niecały miesiąc. Możecie już sprawdzić demo

 0