Zaraz po wydaniu kolejnego Battle Royala raczej mało kto przypuszczał, iż zdoła on solidnie namieszać w branży wirtualnej rozrywki i pobić jeszcze większe rekordy niż dziecko Bluehole.
Zapewne wszyscy zdajemy sobie sprawę, że twórcom Fortnite dzięki różnym kampaniom reklamowym udało się wreszcie przegonić odwiecznego rywala Playerunknown's Battlegrounds. Ogromną skalę zainteresowania obrazują najświeższe statystyki na Twitchu oraz transmisja z udziałem Drake'a, która osiągnęła rekordowy pułap 630 tysięcy widzów (notabene ten wynik wyśrubował inny live na YouTube z liczbą miliona osób w jednoczesnym momencie). Bez wątpienia są to wspaniałe cyfry, ale produkcja Epic Games właśnie przekroczyła kolejny kamień milowy, jakim jest Minecraft, stając się zarazem najchętniej oglądaną grą na popularnej platformie w lutym (scena gier wideo na YouTube od dawien dawna była zdominowana przez dzieło Mojang AB, gromadzące miliardy wyświetleń miesięcznie).
Fortnite udało się przegonić nie tylko Playerunknown's Battlegrounds, ale także dotychczasowego dominatora na growej scenie YouTube - Minecrafta
Choć zainteresowanie tytułem umiejscowionym w świecie klocków stopniowo malało od lata ubiegłego roku, to Fortnite dopiero dwa miesiące temu udało się go przegonić, osiągając wynik 2,4 miliarda wyświetleń (podobno marcowe statystyki są jeszcze lepsze). Kolejnymi grami, które wcześniej wyprzedził darmowy Battle Roayle, są m.in. mobilne Clash Royale oraz Pokemon GO. Według Matchmade sympatia do Fortnite wzrosła w ostatnim okresie aż o 151% i jest to wynik nie tyle imponujący, co wręcz zadziwiający. Konkretne wykresy podają, iż ilość filmów na YouTube dotyczących tego produktu powiększyła się z 9945 (stan na 1 luty) do 12762, w ciągu zaledwie miesiąca. Oczywistym czynnikiem wpływającym na wszelkie rekordy jest fakt darmowej dystrybucji Fortnite oraz jego dostępność na wiodących platformach sprzętowych, natomiast za PUBG musimy wyłożyć kilkanaście złotych, a jego port ograniczono wyłącznie do PC oraz Xbox One.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Fortnite najczęściej oglądaną grą na YouTube