Fortnite od jutra ze wsparciem dla ray tracingu i DLSS

Fortnite od jutra ze wsparciem dla ray tracingu i DLSS

W trakcie zapowiedzi nowych kart graficznych NVIDII z serii GeForce RTX 30 dowiedzieliśmy się, że Fortnite wkrótce wyraźnie wyładnieje, a to za sprawą wsparcia dla technologii ray tracingu, a przy okazji doczeka się też obsługi DLSS. Epic Games zamierza dotrzymać słowa i to szybko, ponieważ producent właśnie zapowiedział aktualizację dodającą pakiet technik RTX, która udostępniona zostanie w Fortnite już jutro, 17 września. Ta popularna sieciowa strzelanka nie jest może partnerem dla technologii śledzenia promieni w czasie rzeczywistym, ze względu na swoją mocno uproszczoną i kreskówkową oprawę graficzną, ale nawet Minecraft czy Doom II pokazały, że ray tracing potrafi wyraźnie poprawić stronę wizualną.

Fortnite od jutra wyraźnie wyładnieje, a to za sprawą wsparcia dla technologii ray tracingu, a przy okazji doczeka się też obsługi DLSS.

Popularne w Fortnite tryby Save the World, Creative i Battle Royale otrzymają wsparcie dla ray tracingu, który w tym przypadku zajmie się refleksami, cieniami, globalną iluminacją oraz metodą cieniowania powierzchni obiektów znaną jaką ambient occlusion. Oznacza to, że możemy liczyć na szczegółowe, realistyczne odbicia ciała i otoczenia w akwenach wodnych, oknach czy metalowych obiektach (takich jak osłony na twarz) itp. Cienie także mocno zyskają, staną się bardziej miękkie wraz ze zwiększaniem dystansu od jego jego źródła, a źródła światła będą bardziej realistyczne. Dzięki tym zmianom gra powinna nabrać nowych rumieńców pod względem grafiki, przynajmniej dla posiadaczy kart graficznych z serii GeForce RTX. Ciekawe, czy nowe Radeony wspierać będą ray tracing także w tych wszystkich tytułach, gdzie palce maczała NVIDIA oraz czy obsługi ray tracingu w Fortnite doczekamy się na next-genowych konsolach?    

By gracze w pełni docenili możliwości technik RTX, NVIDIA postanowiła przygotować wraz z twórcami treści dla Fortnite specjalną mapę “RTX Treasure Run”, która dostępna będzie w trybie kreatywnym. Gracze wylądują w tym przypadku przed wejściem do muzeum, gdzie wezmą udział w swoistych podchodach. Ich zadaniem będzie eksploracja sal pełnych luster, średniowiecznego zamku, dżungli i zatopionego laboratorium, a całość przygotowano w taki sposób, by uwypuklić efekty śledzenia promieni. Nie można zapomnieć także o technice DLSS, która korzystając z napędzanej sztuczną inteligencją sieci neuronowej głębokiego uczenia i rdzeni Tensor, zwiększy liczbę klatek w grze. Dodatkowo, aktualizacja wprowadzi też obsługę technologii NVIDIA Reflex, która zredukuje opóźnienia.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Fortnite od jutra ze wsparciem dla ray tracingu i DLSS

 0