FPS Boost już wkrótce w kolejnych grach na Xbox Series X/S

FPS Boost już wkrótce w kolejnych grach na Xbox Series X/S

Starcie nowej generacji konsol - Xboksów Series X/S i PlayStation 5 - stało się wyjątkowo ciekawe nie ze względu na pojawiające się gry (na to jeszcze przyjdzie pora), ale z powodu wyścigu rozwiązań technicznych. Podczas gdy Sony zaprezentowało nowatorskie pady - DualSense - Microsoft pochwalił się funkcją Quick Resume, dzięki której możemy przełączać się swobodnie pomiędzy nawet pięcioma pozycjami, bez konieczności wyłączania którejkolwiek z nich. Jeszcze ciekawszą nowinką techniczną wprowadzoną na nowych Xboksach jest FPS Boost. Rewolucyjne rozwiązanie pojawiło się póki co w raptem kilku produkcjach, ale prawdopodobnie już wkrótce zacznie działać w kolejnych tytułach. Potwierdził to Jason Ronald, dyrektor ds. programu zarządzania dla zespołu platformy Xbox.

FPS Boost do tej pory pozwolił zwiększyć liczbę klatek na sekundę do 60 w raptem kilku grach. Jednak już wkrótce Microsoft wykorzysta tę technikę w kolejnych tytułach.

FPS Boost to innowacyjna technika, która w starszych grach pozwala osiągnąć to, co w nowych produkcjach stało się już standardem - animację w stałych 60 klatkach na sekundę. W niektórych tytułach ten sprytny algorytm pozwoli podbić liczbę FPS nawet do 120. W marcu mogliśmy się cieszyć płynniejszą animacją w następujących pozycjach: Dishonored, Fallout 4, Fallout 76, Far Cry 4, Prey, Sniper Elite 4, The Elder Scrolls V Skyrim, UFC 4, Watch Dogs oraz New Super Lucky's Tale (w tej ostatniej nawet w 120 FPS). Jak zapowiedział Ronald, możemy się spodziewać, że już wkrótce FPS Boost zacznie działać w kolejnych grach.

Na pytanie zadane na Twitterze przez niejakiego Kena: "kiedy możemy oczekiwać ogłoszenia kolejnych gier z FPS Boostem?", przedstawiciel Microsoftu odpowiedział ogólnikowo, choć wprost: "wkrótce". Póki co nie wiadomo, jakie tytuły mogą zostać dopisane do listy, wiemy jednak, że nie wszystkie gry nadają się do tego, by wykorzystać w nich FPS Boost. W niektórych produkcjach liczba klatek na sekundę jest zapisana na stałe w kodzie, w wewnętrznej logice. Jest tak na przykład w Dark Souls 2.

Pokaż / Dodaj komentarze do: FPS Boost już wkrótce w kolejnych grach na Xbox Series X/S

 0