AMD rozszerzyło swoją technologię FidelityFX o wersję 2.0, która pozwala deweloperom łatwiej integrować narzędzia takie jak FSR 4.0 ze swoimi grami. Jednak, jak się okazuje, korzystanie z tej technologii wiąże się z pewnymi konsekwencjami, które mogą wpłynąć na wydajność gier.
Użytkownik @opinali testował FSR 4.0 na karcie Radeon RX 9070 XT, korzystając z najnowszej wersji oprogramowania i wyniki okazały się zaskakujące. Choć FSR 4.0 uzyskał 276 klatek na sekundę, to wersja 3.1.5 tej technologii osiągnęła 290 FPS w tych samych warunkach. To pokazuje, że nowsza wersja FSR nie zawsze gwarantuje zauważalną poprawę wydajności.
While we wait for @GPUOpen to fix or clarify the FFX SDK 2.0 push (eg missing necessary build instructions even for the code that's left now), brief look at the FSR demo. I was able to build it with some guesswork: need to install NuGet packages for DX12 and PIX. 🧵 pic.twitter.com/1sjKsQNrEr
— Osvaldo Pinali Doederlein (@opinali) August 23, 2025
Testy wykazały również, że FSR 4.0 zwiększa obciążenie GPU o 37%, co przekłada się na wyższe zużycie zasobów obliczeniowych. Warto zauważyć, że różnica ta jest spowodowana wykorzystaniem technik przyspieszonych przez sztuczną inteligencję w FSR 4.0, takich jak wektory ruchu czy dane temporalne, które wymagają większej mocy obliczeniowej.
W porównaniu do starszej wersji FSR 3, która korzystała z mniej zaawansowanych silników AI, FSR 4.0 zapewnia bardziej szczegółową rekonstrukcję obrazu, ale kosztem większego obciążenia GPU.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Nowsza technologia AMD działa gorzej niż poprzednia generacja. Co się dzieje z FSR 4?