FSR 4 trafi na PlayStation 5 Pro. Ale nie wszystko pójdzie gładko

FSR 4 trafi na PlayStation 5 Pro. Ale nie wszystko pójdzie gładko

W 2026 roku PlayStation 5 Pro otrzyma FSR 4, która zastąpi PSSR. Poprzednio wspominano o „optymalizacji” upscalingu, ale teraz wiadomo, że to będzie dokładnie ten sam algorytm, jaki działa na PC‑tach wyposażonych w najnowsze karty Radeon.

FSR 4 to zaawansowany system skalowania obrazu z użyciem sztucznej inteligencji, który działa na GPU Radeon RX 9000. Sony i AMD opracowały go wspólnie w ramach Project Amethyst, a PlayStation 5 Pro ma go dostać w nieokrojonej wersji.

FSR 4 na PS5 Pro bez kompromisów

To może być wyzwanie, bo konsola nie została zbudowana z myślą o FSR opartej na ML‑u. Mimo to, według Marka Cerny’ego, głównego architekta PlayStation, sprzęt jest wystarczająco mocny, by obsłużyć tę technologię – między innymi dzięki większej liczbie rdzeni shaderowych oraz nowym instrukcjom w chipie.

AMD FSR

Wbrew wcześniejszym doniesieniom gry, które już wyszły i obsługują PSSR mogą nie wykorzystać z automatu FSR 4 i konieczne będzie wydanie stosownej aktualizacji przez deweloperów.

Obecna wersja PSSR nie pozwala bowiem na „podmianę” silnika upscalera na poziomie systemu.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: FSR 4 trafi na PlayStation 5 Pro. Ale nie wszystko pójdzie gładko

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł