FSR Redstone zapowiedziany. AMD odpowiada na DLSS 3.5

FSR Redstone zapowiedziany. AMD odpowiada na DLSS 3.5

Podczas targów Computex 2025 firma AMD zaprezentowała największą jak dotąd aktualizację swojej technologii FidelityFX Super Resolution o nazwie FSR Redstone. Nowe rozwiązanie to wyraźna odpowiedź na zaawansowane funkcje konkurencji, jak DLSS 3.5 od NVIDII.

Nowa wersja FSR wprowadza trzy kluczowe technologie, które mają znacząco poprawić zarówno wydajność, jak i jakość generowanego obrazu: Neural Radiance Cache (NRC), Ray Regeneration (regeneracja promieni) i Frame Generation wspierana przez uczenie maszynowe.

Nowa wersja FSR wprowadza trzy kluczowe technologie, które mają znacząco poprawić zarówno wydajność, jak i jakość generowanego obrazu.

FSR Redstone
 

Neural Radiance Cache 

NRC to mechanizm bazujący na sztucznej inteligencji, który przewiduje i zapisuje sposób odbijania się światła w scenie, szczególnie w kontekście pośredniego oświetlenia. To technologia znana wcześniej z rozwiązań NVIDII, która m.in. pojawiła się w Portal RTX. Dzięki NRC możliwe jest lepsze odwzorowanie globalnego oświetlenia bez znaczącego obciążania GPU, co przekłada się na bardziej realistyczne i płynniejsze sceny.

Ray Regeneration

AMD po raz pierwszy wprowadza własną technologię odbudowy śledzenia promieni - Ray Regeneration. Zamiast klasycznych filtrów usuwających szum (denoiserów) stosowanych przez silniki gier, Redstone korzysta z trenowanej sieci neuronowej, która przewiduje brakujące informacje i eliminuje ziarno w czasie rzeczywistym. Technologia ta jest odpowiedzią na Ray Reconstruction od NVIDII i może przynieść podobne korzyści: wyższą jakość ray tracingu przy mniejszym koszcie wydajności.

Frame Generation nowej generacji

Nowością w Redstone jest także nowy moduł Frame Generation wspierany przez AI, który, podobnie jak DLSS Frame Gen, generuje dodatkowe klatki między rzeczywistymi, poprawiając płynność animacji. AMD zapewnia, że wykorzystanie nowego modelu uczenia maszynowego znacząco poprawi responsywność i jakość obrazu, nawet w dynamicznych scenach.

Dla kogo i kiedy?

FSR Redstone zadebiutuje w drugiej połowie 2025 roku i początkowo będzie dostępny wyłącznie dla kart graficznych z serii RDNA 4. Nie wyklucza się jednak, że niektóre funkcje, zwłaszcza NRC i Frame Gen, mogą w przyszłości trafić także na starsze architektury (RDNA 2 i 3), choć AMD nie podało jeszcze żadnych konkretów.

Dotychczasowa wersja FSR 4 zdobyła popularność, trafiając do blisko 60 gier od czasu premiery. Z Redstone AMD zamierza wejść na wyższy poziom i wreszcie zaoferować coś, co rzeczywiście rywalizuje z rozwiązaniami NVIDII pod względem technologicznym, a nie tylko otwartości.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: FSR Redstone zapowiedziany. AMD odpowiada na DLSS 3.5

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł