FTC krytykuje podwyżkę cen Xbox Game Pass - "degradacja produktu"

FTC krytykuje podwyżkę cen Xbox Game Pass - "degradacja produktu"

Microsoft zwiększył ceny Xbox Game Passa i zastąpił jeden z planów wariantem Standard. Teraz do tych zmian odniosła się Federalna Komisja Handlu Stanów Zjednoczonych, która krytykuje giganta.

FTC było jednym z organów, który sprzeciwiał się przejęciu Activision Blizzard przez Microsoft i w zasadzie walczył do końca, by do tego nie doszło. Jako argument podawano m.in. szkodliwy wpływ tej fuzji na graczy. Po podwyżkach cen subskrypcji Xbox Game Pass i wprowadzeniu planu Standard Federalna Komisja Handlu USA mówi: "a nie mówiliśmy wam?".

FTC skrytykował podwyżkę cen Xbox Game Pass, a plan Standard określił jako degradacja produktu.

Xbox Game Pass
 

W wydanym oświadczeniu amerykański organ regulujący rynek podwyżkę cen Xbox Game Pass ocenił jako "szkodę konsumencką", przed którą urzędnicy ostrzegali, a wręcz alarmowali jeszcze przed finalizacją przejęcia Activision Blizzard.

Natomiast plan Standard jest zdaniem FTC "gorszym/zdegradowanym produktem". "Degradacja produktu – usunięcie najcenniejszych gier z nowej usługi Microsoftu – w połączeniu z podwyżką cen dla obecnych użytkowników, to dokładnie ten rodzaj szkody dla konsumentów wynikającej z fuzji, jaką zarzuca FTC".

"Podwyżki cen firmy Microsoft i degradacja produktów — w połączeniu ze zmniejszonymi inwestycjami Microsoft w produkcję i jakość produktów w wyniku zwolnień pracowników, to cechy charakterystyczne firmy sprawującej władzę rynkową po fuzji".

Agencja dodaje, iż działania Microsoftu po fuzji potwierdzają jej wcześniejszy sceptycyzm wobec obietnic złożonych w sprawie Game Pass. Wcześniej FTC utrzymywało, że ​​decyzja Microsoftu o masowych zwolnieniach na początku tego roku jest sprzeczna z wcześniejszymi oświadczeniami złożonymi w sądzie na temat planów prowadzenia biznesu w przypadku przejęcia Activision Blizzard.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: FTC krytykuje podwyżkę cen Xbox Game Pass - "degradacja produktu"

 0