Futuremark i Epic Games pokazują niesamowite możliwości ray-tracingu

Futuremark i Epic Games pokazują niesamowite możliwości ray-tracingu

Na początku tygodnia Microsoft pochwalił się implementacją przełomowej technologii ray-tracingu w API DirectX 12, która pozwala na generowanie fotorealistycznych obrazów scen trójwymiarowych. Teraz firma Futuremark opublikowała demo technologiczne pokazujące efekty śledzenia promieni w czasie rzeczywistym.

Futuremark to firma stojąca za bardzo popularnymi wśród recenzentów i entuzjastów benchmarkami 3DMark i PCMark. Zaprezentowane przez nią demo stworzone zostało w oparciu o nowe API DirectX Raytracing (DXR) od Microsoftu (a nie NVIDIA RTX), które umożliwia kartom graficznym wspierającym DX12 wykorzystanie technik ray-tracingu do "naturalnego i efektywnego" wypełniania luk pozostawionych przez rasteryzację. W ostateczności technologia ta może okazać się przyszłością renderowania w grach wideo, całkowicie zastępując rasteryzację. Zanim to jednak nastąpi, najpierw musi nastąpić duży skok jakościowy w wydajności sprzętu, ponieważ realizm zapewniany przez śledzenie promieni wymaga bardzo dużej mocy obliczeniowej, wykraczającej poza możliwości obecnych kart graficznych (dlatego też technika ta stosowana będzie w ograniczonym zakresie).

Futuremark i Epic Games zaprezentowali renderowane w czasie rzeczywistym dema technologiczne pokazujące możliwości ray-tracingu

Demo od Futuremark daje nam przedsmak tego, czego spodziewać możemy się w nadchodzących grach. To działa w czasie rzeczywistym obsługiwane przez obecne na rynku GPU i dobrze pokazuje, jak ray-tracing przekłada się na grafikę. Warto zwrócić przede wszystkim uwagę na renderowane w czasie rzeczywistym odbicia od dynamicznych obiektów, wraz z tymi, które istnieją poza kadrem. Śledzenie ścieżek promieni światła wygląda zdecydowanie bardziej naturalnie niż to, co obecnie oferuje rasteryzacja. Świetnie prezentują się tu nie tylko lustra i tego typu elementy, ale wszystkie błyszczące powierzchnie, jak wypolerowana na połysk podłoga. Pod koniec roku otrzymać mamy zaś nowy test w ramach 3DMarka, który wykorzystywać będzie możliwości biblioteki DirectX Raytracing. Poniżej możecie obejrzeć także demo technologiczne Gwiezdnych Wojen na silniku Unreal Engine 4 opublikowane przez Epic Games, które wykorzystuje Microsoft DXR i NVIDIA RTX, a potwierdzono także, że pierwszą grą, w której zaimplementowany zostanie ray-tracingu (RTX) będzie Metro Exodus.


 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Futuremark i Epic Games pokazują niesamowite możliwości ray-tracingu

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł