Przypadkowo umieszczony wpis na stronie sklepu GameStop, daje jak dotąd najbardziej wiarygodne potwierdzenie funkcji nadchodzącej konsoli Sony PlayStation 5. Obecnie usunięta już informacja, była widoczna na podstronie, gdzie użytkownicy mogli wpisać swój adres mailowy, by otrzymać informację, kiedy konsola następnej generacji będzie dostępna w formie preordera. Sklep potwierdził takie informacje jak wsparcie dla ekranów 8K i wykorzystanie dysku SSD, strona sugeruje również, że konsola będzie posiadać wsteczną kompatybilność z grami z PlayStation 4. Inne ujawnione informacje obejmują specyfikację techniczną, która już wcześniej pojawiała się w nieoficjalnych doniesieniach. Mowa tu o wykorzystaniu przez Sony 8-rdzeniwego układu AMD, wsparciu dla śledzenia promieni oraz technologii 3D audio, zaprojektowanej, by gracze mieli wrażenie, że dźwięk otacza ich z każdej strony.
Gamestop potwierdza, to co już od dłuższego czasu krąży po sieci. PS5 będzie oferować kompatybilność z PS4, wsparcie dla śledzenia promieni i rozdzielczości 8K.
Niestety sklep nie ujawnił nic więcej i nie ma wciąż najważniejszych informacji - kiedy i za ile. Według raportu Bloomberga z zeszłego miesiąca, w którym powoływano się na bliskie sprawie źródła, wykorzystanie przez PlayStation 5 komponentów pamięci flash może zwiększyć koszty produkcji do 450 USD, co oznacza, że konsola będzie prawdopodobnie sprzedawana za co najmniej 470 USD.Jak zauważa Bloomberg, PlayStation 4 - obecna iteracja konsoli do gier Sony - początowo pojawiła się w sprzedaży za 399 USD i podobno produkcja kosztuje firmę około 380 USD. Ogólnie rzecz biorąc, specyfikacje PlayStation5 stawiają konsolę na równi z tym, co zostało już ujawnione na temat nadchodzącej serii Microsoft Xbox X.
W oświadczeniu z zeszłego miesiąca, Phil Spencer ogłosił, że nadchodząca konsola, zwana Series X, będzie miała 12 teraflopów wydajności GPU, która jest dwa razy większa niż oferuje najnowszy Xbox One X i czterokrotnie większa niż w specyfikacji oryginalnego Xbox One. Ponadto Xbox będzie miał własną opatentowaną wersję VRS (Rate Variable Rate Shading), rodzaj technologii, która decyduje, gdzie przydzielić moc obliczeniową podczas renderowania obrazu. Microsoft już wcześniej zapowiadał, że konsola będzie uruchamiać gry w 4K z możliwością zwiększenia jej do 8K, jak również zapewniona ma być wsteczna kompatybilność z poprzednimi odsłonami konsol.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Gamestop przypadkowo potwierdza kluczowe informacje o PlayStation 5