Obok głównego dania, jakim niewątpliwie była prezentacja GTX 1080 Ti, na porannej konferencji Nvidia ogłosiła również kilka nowinek programowych. Najbardziej zaskakującą z nich jest deklaracja obsługi DX 12 przez pakiet GameWorks, uwzględniająca obliczenia asynchroniczne.
Nie jest tajemnicą, że do tej pory karty Zielonych nie brylowały w najnowszym API Microsoftu. Dość powiedzieć, że pojawiła się tylko jedna pozycja napisana w oparciu o DirectX 12, gdzie to nie Radeony, ale GeForce'y znalazły się u szczytu wykresów w każdym możliwym przedziale cenowym. I jak na ironię pozycją tą jest Gears of War 4, które działa wyłącznie w systemie Windows 10 poprzez tamtejszą platformę UWP i nie posiada kompilacji pod DirectX 11 - co uniemożliwia porównanie środowiskowe. W bodaj wszystkich pozostałych produkcjach GeForce'y wypadają raczej przeciętnie, czerpiąc z najnowszego API tylko marginalne korzyści. Jeśli w ogóle. Dotychczas w branży panowała opinia, że winę za problemy Nvidii ponosi ograniczone wsparcie dla obliczeń asynchronicznych, odgrywających w DX 12 kluczową rolę.
Jak twierdzi Nvidia, wprowadzenie obliczeń asynchronicznych przekłada się na dwukrotny wzrost wydajności w operacjach związanych z fizyką świata gry.
Koncern z Santa Clara najwyraźniej wreszcie postanowił wziąć sprawy w swoje ręce, bo oto równolegle z GTX 1080 Ti zapowiedziano wprowadzenie obsługi DirectX 12 do GameWorks, czyli zestawu narzędzi wspierających tworzenie gier i, nie ukrywajmy tego, optymalizowanie ich pod kątem kart grafiki z zielonym logo. Co więcej, Nvidia deklaruje położenie dużego nacisku na wspomniane obliczenia asynchroniczne, które w odświeżonym GameWorks SDK posłużą do obsługi technik graficznych "Flex" oraz "Flow". Dla przypomnienia - pierwsza z nich służy do wiernej symulacji cząsteczek, zaś druga wspiera renderowanie realistycznych mgieł i płynów. Naturalnie o obydwu tych funkcjach słyszeliśmy już wcześniej, "Flex" zdołał wystąpić nawet na premierze kart z serii GTX 900, tym niemniej teraz dochodzi jeszcze kwestia optymalizacji. Jak twierdzi Nvidia opierając się na przykładzie modelu GTX 1080, implementacja Async Compute pozwala uzyskać nawet dwukrotny przyrost wydajności.
Pokaż / Dodaj komentarze do: GameWorks otrzyma obsługę DirectX 12 i Async Compute