GameWorks otrzyma obsługę DirectX 12 i Async Compute

GameWorks otrzyma obsługę DirectX 12 i Async Compute

Obok głównego dania, jakim niewątpliwie była prezentacja GTX 1080 Ti, na porannej konferencji Nvidia ogłosiła również kilka nowinek programowych. Najbardziej zaskakującą z nich jest deklaracja obsługi DX 12 przez pakiet GameWorks, uwzględniająca obliczenia asynchroniczne.

Nie jest tajemnicą, że do tej pory karty Zielonych nie brylowały w najnowszym API Microsoftu. Dość powiedzieć, że pojawiła się tylko jedna pozycja napisana w oparciu o DirectX 12, gdzie to nie Radeony, ale GeForce'y znalazły się u szczytu wykresów w każdym możliwym przedziale cenowym. I jak na ironię pozycją tą jest Gears of War 4, które działa wyłącznie w systemie Windows 10 poprzez tamtejszą platformę UWP i nie posiada kompilacji pod DirectX 11 - co uniemożliwia porównanie środowiskowe. W bodaj wszystkich pozostałych produkcjach GeForce'y wypadają raczej przeciętnie, czerpiąc z najnowszego API tylko marginalne korzyści. Jeśli w ogóle. Dotychczas w branży panowała opinia, że winę za problemy Nvidii ponosi ograniczone wsparcie dla obliczeń asynchronicznych, odgrywających w DX 12 kluczową rolę. 

Jak twierdzi Nvidia, wprowadzenie obliczeń asynchronicznych przekłada się na dwukrotny wzrost wydajności w operacjach związanych z fizyką świata gry.

Koncern z Santa Clara najwyraźniej wreszcie postanowił wziąć sprawy w swoje ręce, bo oto równolegle z GTX 1080 Ti zapowiedziano wprowadzenie obsługi DirectX 12 do GameWorks, czyli zestawu narzędzi wspierających tworzenie gier i, nie ukrywajmy tego, optymalizowanie ich pod kątem kart grafiki z zielonym logo. Co więcej, Nvidia deklaruje położenie dużego nacisku na wspomniane obliczenia asynchroniczne, które w odświeżonym GameWorks SDK posłużą do obsługi technik graficznych "Flex" oraz "Flow". Dla przypomnienia - pierwsza z nich służy do wiernej symulacji cząsteczek, zaś druga wspiera renderowanie realistycznych mgieł i płynów. Naturalnie o obydwu tych funkcjach słyszeliśmy już wcześniej, "Flex" zdołał wystąpić nawet na premierze kart z serii GTX 900, tym niemniej teraz dochodzi jeszcze kwestia optymalizacji. Jak twierdzi Nvidia opierając się na przykładzie modelu GTX 1080, implementacja Async Compute pozwala uzyskać nawet dwukrotny przyrost wydajności. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: GameWorks otrzyma obsługę DirectX 12 i Async Compute

 0