Gamingowe GPU Intel XE HPG przetestowane w teście 3DMark Mesh Shader

Gamingowe GPU Intel XE HPG przetestowane w teście 3DMark Mesh Shader

Wciąż czekamy na pierwszą gamingową kartę graficzną Intel Xe i wygląda na to, że zbliżamy się do jej premiery dużymi krokami. Raja Koduri potwierdził bowiem, że układ Xe HPG przeszedł przez test 3DMark Mesh Shader. Tym samym Niebiescy aktywnie testują już to gamingowe GPU bazujące na architekturze Xe, które stanowić ma jedną z czterech podserii opartych o nową technologię graficzną firmy. Co więcej, Xe HPG wykorzystywać ma kluczowe funkcje wszystkich innych produktów z serii Xe, w tym Compute Efficiency znane z Xe-HPC (Ponte Vecchio), Scalability z Xe-HP (Arctic Sound) i Graphics Efficiency z Xe-LP (DG1). Wszystko to razem pozwolić ma na mocny powrót Intela na rynek desktopowych układów graficznych. 

Raja Koduri potwierdził, że układ Xe HPG przeszedł przez test 3DMark Mesh Shader.

Intel DG2 to najprawdopodobniej pierwsze GPU bazujące na architekturze Xe HPG. Jeśli wierzyć plotkom, to ten procesor oferować będzie do 512 jednostek wykonawczych (Execution Units), co z kolei powinno przełożyć się na 4096 jednostek cieniujących. Gigant z Santa Clara potwierdził również, że HPG wykorzystywać będzie pamięć graficzną GDDR6. Z nieoficjalnych doniesień wynika zaś, że karta ta trafi zarówno do segmentu mobilnego, jak i stacjonarnego. Oznaczać będzie to pierwszą desktopową kartę graficzną Niebieskich od czasów modelu Intel 740. Niestety Raja Koduri nie zdradził jak karta Intela poradziła sobie w teście 3DMark Mesh Shader, ale fakt, że grafika jest już testowana w tego typu benchmarku świadczy o tym, że prace nad nią są bardzo zaawansowane i nie powinniśmy długo czekać na oficjalną prezentację. 

Technologia Mesh Shading jest już wykorzystywana od kilku lat i obecnie wspierana przez architektury Turing i Ampere od NVIDII oraz RDNA 2 od AMD, a teraz otrzymaliśmy również potwierdzenie, że obsłuży ją również intelowskie Xe HPG. Mesh Shading stanowi istotny element API DirectX 12 Ultimate. Warto też przypomnieć, że Intel ujawnił, że jego nowe grafiki będą również obsługiwać ray tracing, więc widać, że producent nie zamierza pozostawać z tyłu i zamierza wspierać najnowsze technologie dostępne na rynku gier. Kiedy zatem możemy spodziewać się debiutu kart graficznych bazujących na Xe HPG? Z przecieków wiadomo, że producenci laptopów zamierzają je parować z 11. generacją (Tiger Lake-H) procesorów Intela, co oznaczałoby, że debiut jest naprawdę nieodległy i nastąpi jeszcze w pierwszej połowie roku. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Gamingowe GPU Intel XE HPG przetestowane w teście 3DMark Mesh Shader

 0